וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על סדאם: "הבן זונה מתהפך בקברו"

סגן נשיא ארה"ב לעג לרודן העירקי במהלך טקס יום העצמאות האמריקאי, שנערך בארמונו של חוסיין בבגדד. "ערכנו את הטקס בארמונו של סדאם ולא יכולתי לחשוב על רעיון טוב מזה"

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חגג את הפטריוטיות האמריקאית ולעג לרוחו של סדאם חוסיין במהלך ביקור שערך היום (שבת) בעירק לרגל חגיגות יום העצמאות האמריקאי.

ביידן לקח חלק בטקס הענקת אזרחות ל-237 חיילים בצבא ארה"ב, שנערך באחד מארמונותיו של סדאם. "ערכנו את הטקס בארמונו של סדאם ולא יכולתי לחשוב על רעיון טוב מזה. הבן זונה וודאי מתהפך בקברו עכשיו", אמר ביידן בטקס.

עומדים לצילו של דגל ארה"ב עצום מימדים, החיילים דקלמו שבועת אמונים לארה"ב בארמון אל-פאו, שמהווה חלק ממחנה הניצחון של ארה"ב בבגדד. ביידן הילל את הגיוון האמריקאי, ואת הפיכתה של ארה"ב למקום מפלט עבור מהגרים. לדבריו, "מהגרים הם הדלק שמניע את ארה"ב ותמיד יש מקום לעוד". ביידן הוסיף כי הוא גאה להיות אמריקאי, "תודה שבחרתם בנו. אתם הסיבה שאמריקה חזקה".

ביקורו של ביידן בעירק התקיים מספר ימים לאחר שכוחות אמריקאיים עזבו באופן רשמי את המרכזים העירוניים במדינה, והעבירו את השליטה הביטחונית לכוחות עירקיים. לדברי ביידן, מעורבותה של ארה"ב בעירק תמשיך ותצטמצם.

החיילים האמריקאים החלו לסגת מבגדד וערים אחרות בהדרגתיות בחודשים האחרונים. מאז ה-1 בינואר, הצבא האמריקאי סגר מעל 150 בסיסים ומוצבים ברחבי המדינה. במסגרת הסכם ביטחוני שנחתם בין הצבא האמריקאי לממשלת עירק, החיילים האמריקאים שהוצבו סמוך לאזורים עירוניים החלו להימנע מפעילות במהלך שעות היום ובימים הראשונים בחודש יולי לא יצאו לפעילות כלל. עם זאת, הם צופים כי ימשיכו לערוך סיורים לצד הכוחות העירקיים בחודשים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully