וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד גירוש פליטים: "מדיניות גזענית"

כ-300 השתתפו בהפגנה בתל אביב נגד מבצע גירוש העובדים הזרים שהחל השבוע. "קוראים לממשלה ליישם מדיניות הגירה. המדיניות הנוכחית גזענית"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

כ-300 בני אדם הפגינו הערב (שבת) בשדרות בן ציון בתל אביב במחאה נגד מבצע גירוש העובדים הזרים שהחל השבוע. בין המפגינים היו גם עובדים זרים ופליטים מאפריקה שחוששים כי יגורשו מהארץ בעקבות המבצע. המפגינים צועקים: "כולנו פליטים" ו"אין אדם לא חוקי".

נועה קאופמן שהשתתפה בהפגנה, אמרה לוואלה! חדשות, כי "אין אדם לא חוקי. אנחנו מתנגדים לכל גירוש ואנו קוראים לממשלה ליישם מדיניות הגירה. המדיניות שיש כיום היא גזענית. אנו דורשים שיפסיקו להביא אנשים תמורת כסף לחברות כוח האדם ולהפוך את העובדים הזרים לחוקיים. חיים בישראל עובדים זרים שנמצאים פה מעל 10 שנים. הרבה מהם עם אשרות פליט".

כ-70 אנשי יחידת "עוז", היחידה המבצעית של רשות האוכלוסין וההגירה, פשטו ביום רביעי על מתחם לווינסקי שבדרום תל אביב, לדבריהם במטרה לאתר שוהים בלתי חוקיים בישראל ולגרשם. המבצע הגדול, עליו דווח בוואלה! חדשות לפני כחודש, נועד להביא ליישם את נוהל "חדרה- גדרה" של משרד הפנים.

על פי הנוהל, נקבעו הנחיות המגבילות גיאוגרפית את הפליטים בישראל ומאפשר לחלקם להימצא רק צפונית לחדרה או דרומית לגדרה. בנוסף, מקווים במשרד הפנים לאתר עובדים זרים שאין ברשותם כלל אישורי שהיה בישראל, ולגרש אותם מחוץ לתחומי המדינה. לטענת משרד הפנים, במהלך המבצע עוכבו לחקירה 100 עובדים זרים, כאשר 45 מהם הועברו באוטובוסים למתקן של מנהלת ההגירה בחולון.

לעומת זאת, בארגוני הסיוע לעובדים טוענים כי מרבית העצורים הינם פליטים וכי מספר העצורים גדול משפורסם. רום לבקוביץ מהמרכז לסיוע לעובדים זרים סיפר לוואלה! חדשות כי למתקן מנהלת ההגירה הגיעו שישה אוטובוסים עם חלונות מכוסים. לטענתו, מרבית העצורים הינם פליטים, אף שהם מוגדרים כמבקשי מקלט ואסור לגרשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully