וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוטרדים מהסלחנות כלפי צפון קוריאה"

תגובה ישראלית ראשונה לנוכח מטח שיגורי הטילים שביצעה הבוקר צפון קוריאה דווקא ביום חגה של ארה"ב. השר בן אליעזר: מוטרד "מהתגובה האמריקאית מול ההתגרות הבוטה"

איתי חסיד

(צילום ועריכה: איתי חסיד)

"אני מאוד מוטרד מהתגובה האמריקאית מול ההתגרות הבוטה של צפון קוריאה, וגם לא רגוע כלל מול הסלחנות האמריקאית של ארה"ב מול אירן". כך אמר היום (שבת) השר בנימין בן אליעזר (עבודה) לנוכח מטח שיגורי הטילים של צפון קוריאה הבוקר. בן אליעזר אמר כי "מבחינתי, לא משנות ההערכות לגבי מועד המוכנות של הפצצה הגרעינית האירנית. מבחינתי, הפצצה האירנית היא כבר עובדה מוגמרת, והעולם ממשיך לשחק משחק כפול עם אירן כאשר בבוקר יש הצהרות והחלטות של האו"ם נגד איראן, ובלילה מעל 1,000 חברות אירופאיות סוחרות עם איראן. אחמדיניג'אד קורא את חולשת המערב וצוחק כשיודע שכולם צריכים את הכסף והנפט האיראני".

באירוע "שבתרבות" ברמת גן שבו נשא דברים, התייחס בן אליעזר גם לנושא הפלסטיני ואמר כי "אסור לנו בשום אופן להסכים להסכם עם הפלסטינים רק באיו"ש, בלי לקשור את עזה. אז יהיו לנו 3 מדינות ל-2 עמים. אני אומר בביטחון, ברגע והעולם הערבי המתון בראשותה של מצרים יידעו שאנחנו רציניים ונחרצים ואכן מתכוונים ללכת על מהלך מדיני – הם ישתפו איתנו פעולה ויתנו למהלכים המדיניים שלנו גיבוי מלא".

לדבריו, "נוצרה הזדמנות של אינטרס משותף לנו, לאמריקאים ולעולם הערבי המתון בסוגיה המרכזית, והיא עצירת הגרעין האירני. עלינו לנצל את ההזדמנות ולהוביל להיפרדות מהפלסטינים ולפתיחת מו"מ באופן מיידי.אנחנו חייבים להוביל לפתרון כמה שיותר מהר, תוך שילוב וחסות של מנהיגי ערב. אנחנו 42 שנים בשטחים, ומצבנו נעשה גרוע יותר מיום ליום. עלינו להתיישב ולהגיע להסדר.אני אומר כשר בטחון לשעבר וכחבר הקבינט- ישראל היא אחת המדינות החזקות ביותר שאני מכיר. עלינו לחתור להסכם ולא לפחד".

באשר לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר השר בן אליעזר כי "הוא לא בוש ולא קלינטון, אך בהחלט לא קרטר. הוא רואה את העולם בזוית אחרת, ואני אומר- אולי זו ההזדמנות שלנו להתגבר על מכאובים פסיכולוגיים ו'לזרום' עם המהלכים שהוא מוביל. לישראל יש הסכמה והבנה עם האמריקאים, ויחסים והסכמים אסטרטגיים שאני לא יכול לתאר את ישראל בלעדיהם. גם האינטרס האמריקאי הוא של ישראל חזקה, אך עם זאת, האינטרס שלה הוא לא תמיד של חיזוק ההתנחלויות. אני מסתכל על חצי הכוס המלאה- בוא ננצל את הלחץ האמריקאי לטובתנו. אולי עוד 5 שנים נגיד- נתנו מתנה גדולה לילדינו ולנכדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully