וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן תוכל למחוק את ישראל בשנייה"

שגריר ישראל הנכנס בארצות הברית הבהיר בכנס בקולורדו מהי המשמעות של נשק גרעיני באירן והסביר כי "המהומות שם חשפו לעולם את הפרצוף האמיתי של המשטר"

שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן, שנכנס לפני שבועיים לתפקיד, נשא אמש (שישי) דברים בכנס במכון אספן בקולורדו שבארצות הברית. בהתבטאות ראשונה מאז שנכנס לתפקיד אמר אורן כי "ישראל תומכת ביוזמה של אובמה להגיע להסכמה עם אירן. אנחנו מאמינים שהנשיא דואג לאינטרס של האזור ושל ארצות הברית. עם זאת, אנחנו מודאגים מלוח הזמנים. ישנם שעונים שמתקתקים. אחד מהשעונים הוא זה שמראה שביום מסוים יהיה לאירנים מספיק אורניום מועשר כדי להכין פצצה גרעינית. הפצצה הזו, באופן מילולי, יכולה למחוק את ישראל מהמפה בשנייה. הם יוכלו להשיג בשנייה את מה שהכחישו שהיטלר עשה - ולהרוג שישה מיליון יהודים".

אורן הבהיר כי "אירן תומכת בארגוני טרור כמו חיזבאללה וחמאס שגם כן מנסים למחוק את ישראל מהמפה. אנחנו מודאגים במיוחד, כמו הממשל באמריקה, מהאירועים האחרונים באירן. כולם ראו את המצב שם, וכשאנו מחכים וצופים השעונים עדיין מתקתקים. אני לא הולך לפקפק בעמדות של אובמה לגבי אירן. אני חושב שהוא הביע עמדה ברורה לגבי החופש שיש להעניק למפגינים במדינה. עלינו לבדוק בזהירות מה מתרחש באירן. המהומות שם חשפו לעולם ללא ספק את הפרצוף האמיתי של המשטר".

אורן התייחס לסוגיית ההתנחלויות ואמר כי "ההתנחלויות אינן הנושא המרכזי. אני חושב שגם ממשל אובמה מבין שהן אינן הנושא המרכזי, אלא אחד מנושאים רבים, שביניהם ניתן למנות נורמליזציה של הערבים עם ישראל. אני חושב שגם ארצות הברית וגם ישראל מנסות למצוא דרך בה יוכלו לחיות בהתנחלויות חיים נורמליים. לפני שבועיים ראיתי הודעה לציבור מטעם הרשות הפלסטינית בטלוויזיה הממלכתית, שדרך אגב ממומנת על ידי כספים מארצות הברית. ההודעה אמרה ש'אנחנו לא רק הולכים לשחרר את טולכרם וג'נין, אלא נשחרר גם את חיפה ואת יפו וטבריה'. זאת לא הדרך ללכת בה, זה לא מוביל להכרה הדדית בשתי מדינות. הפלסטינים חייבים להפסיק עם ההסתה בספרי הלימוד ובטלוויזיה".

אורן נשאל אודות הביטחון בישראל ואמר כי "אני חושב שישראל צריכה להשיג את המטרה של ביטחון. אחת המטרות של הציונות הייתה ליצור מקום בטוח ליהודים, אך המטרה הגדולה יותר הייתה ליצור מקום שבו היהודים יוכלו לקחת על עצמם אחריות כיהודים. זהו ההישג הגדול של החלום הציוני – להפוך יהודים ממצב של קורבנות לאנשים שלוקחים אחריות לכל פעילויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully