וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: נדחה שימוע מנהיגת האופוזיציה

עקב טעות מנהלתית יידחה משפטה של מנהיגת האופוזיציה במיאנמר עד ל-10 ביולי. מזכ"ל האו"ם באן קי מון הבטיח לנסות לעזור

השימוע במשפטה של מנהיגת האופוזיציה במיאנמר אונג סאן סו צ'י נדחה הבוקר (שישי) בשבוע נוסף ויתקיים בעשירי לחודש. לדברי עורך דינה הסיבה לדחיה היא טעות מנהלתית.

בתוך כך נחלץ לעזרתה מזכ"ל האו"ם באן קי מון שיפגש היום עם ראש החונטה הצבאית השולטת במיאנמר. במהלך פגישה עם כתבים בסינגפור אמר באן קי מון, כי יבקש לפגוש את מנהיגת האופוזיציה ויפעל לשחרורה.

סו צ'י, בת ה-63, אמורה לעמוד לדין על כך שהפרה לכאורה את מעצר הבית בו היא שוהה זה 13 שנים. סאן סו צ'י, כלת פרס נובל לשלום, היא מנהיגת המפלגה הדמוקרטית (NLD) המתנגדת לשלטון הצבאי השולט במדינה מאז 1962. סו צ'י נעצרה לראשונה ב-1989 לאחר שקיימה הפגנות מחאה נגד השלטון הצבאי במדינה. במעצר הבית שבו היא נמצאת, היא אינה רשאית לארח אורחים למעט רופאה, שוטרים מונעים את הכניסה לביתה שנמצא בסמוך לאגם, וכן השחייה באגם עצמו אסורה.

משפטה של סו צ'י גרר ביקורת עולמית נוקבת על רקע היותו אחיזת עיניים שמטרתה להצדיק את מעצרה של הפוליטיקאית עד הבחירות בשנה הבאה. איגוד מדינות דרום מזרח אסיה (Asean) הביע דאגה בנוגע לכל הסוגיה, צעד נדיר מצד ארגון שהחברות בו בדרך כלל אינן נוטות להתערב בעניינים הפנימיים אחת של השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully