וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים לשר התמ"ת: העלה שכר המטפלות

במכתב לשר בן אליעזר, דורשים 29 ארגונים פמיניסטיים מהשר לפעול להשוואת שכר המטפלות במשפחתונים לשכר המטפלות במעונות היום

29 ארגונים פמיניסטיים פנו לשר התמ"ת בנימין בן אליעזר בדרישה כי יתערב לטובת השוואת שכרן של מטפלות המשפחתונים לשכר המטפלות במעונות היום. לטענת הארגונים מטפלות המשפחתונים מקבלות שכר הנמוך משכר המינימום עבור 210 שעות עבודה בחודש.

במכתב כותבים הארגונים כי המטפלות שרובן חרדיות, ערביות או עולות חדשות משתכרות שכר הנמוך בכ-1,500 שקלים משכרן של המטפלות במעונות היום. "זהו פער שלא ניתן להסבירו אלא במונחים של אי צדק חברתי-כלכלי כלפי נשים ומשפחות מהפריפריה בישראל", נטען במכתב. "רובם הגדול של הפעוטות במשפחתוני התמ"ת מגיעים ממשפחות קשות יום, כאשר המסגרת המסובסדת והמפוקחת מאפשרת לאמהות לקחת חלק במעגל העבודה ומעניקה לילדים מסגרת חמה, בטוחה ואוהבת לשעות הבוקר והצהריים. המשפחתונים פזורים בכל רחבי הארץ ובעיקר ביישובי ואזורי פריפריה כלכלית-חברתית ואתנית, שעיקר האוכלוסייה בהם היא חרדית, ערבית, מזרחית, בדואית ודוברת רוסית".

הארגונים מביעים את תקוותם שבן אליעזר יפעל מיידית לסגירת פערי השכר. "אי העלאת שכרן של מטפלות המשפחתונים כך שיושווה לשכר מטפלות מעונות היום, כמוה מבחינתנו כפגיעה קשה ובלתי מתקבלת על הדעת ב- 2,400 עובדות אלה ובכ- 10,000 המשפחות המסתייעות בהן", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully