וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס קרא לשלום, נציגי אירן עזבו במחאה

נשיא המדינה קרא בכינוס בין-דתי בקזחסטן לשלום במזה"ת והזמין את מלך ערב הסעודית עבדאללה לירושלים. נציגי אירן החרימו את הנאום

נשיא המדינה שמעון פרס השתתף הבוקר (רביעי) בכינוס בין-דתי בקזחסטן ופרס את חזונו לשלום במזרח התיכון. במסגרת נאומו קרא הנשיא למלך ערב הסעודית עבדאללה להגיע לביקור בירושלים כדי לקדם את התהליך המדיני. בנוסף, הוא הצהיר על נכונותו לבקר בריאד, בירת ערב הסעודית.

נציגי אירן, שנטלו חלק בכינוס, מימשו את איומם והחרימו את נאומו של פרס. זאת למרות הלחץ שהפעילו עליהם המארחים הקזחים. בתום נאומו של הנשיא שבו האירנים למקומם באולם. "באנו לשמוע את נציגי כל הדתות, לא את דבריו של הנשיא פרס שהוא מנהיג פוליטי", אמרו האירנים.

הרב האשכנזי הראשי לישראל, יונה מצגר, נשא אף הוא דברים ובמהלכם הציג את תמונתו של החייל החטוף גלעד שליט. מצגר אמר כי על באי בועידה לפעול לכך שנציג הומניטרי או נציג דתי יוכל לראות את שליט בשבי.

אתמול נפגש פרס עם נשיא קזחסטן, נור סולטאן נזרבייב, וביקש ממנו לפעול להפסקה של מכירת אורניום לאירן. נזרבייב אמר לפרס כי הוא מנהל מגעים שוטפים עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. "אמרתי לו שקניית חומר גרעיני ויצירת פצצות לא ישמרו על ביטחונה של ארצו, משום שתמיד תבוא מכת נגד", הבהיר הנשיא הקזחי.

נזרבייב הוסיף כי הוא מבין את דאגת ישראל, וציין כי הקזחים ויתרו על הגרעין, אבל לצערם הדוגמה הזו לא אומצה במדינות רבות. פרס אמר בתגובה כי "ישראל מעולם לא ביצעה ניסוי גרעיני והיא אינה מאיימת על איש". בפגישה גם נחתם בין שתי המדינות הסכם ראשון מסוגו לשיתוף פעולה בתחום החלל. לפי ההסכם, ירכשו הקזחים ירכשו לוויינים וטכנולוגיות תצפית בתמורה לכך שישראל תוכל להמשיך לשגר לוויינים מנקודת השיגור בבייקנור.

אירן לחצה לבטל הביקור

טרם הגעתו לקזחסטן, נחת שלשום פרס באזרבייג'ן ועורר את זעמה של שכנתה מדרום – אירן, לאחר שזו זימנה את שגרירה באזרבייג'ן חזרה למדינה להתייעצויות בעקבות הגעתו של פרס. עלפי חלק מהדיווחים, עוד לפני נחיתת המשלחת הישראלית הגיע לאזרבייג'ן רמטכ"ל אירן וביקש מהממשל במדינה לבטל את הביקור הישראלי.

בראש המשלחת שהמריאה למדינות עומד נשיא המדינה שמעון פרס ואליו מתלווים שר התמ"ת בן אליעזר, שר התשתיות לנדאו ושר המדע הרשקוביץ. יחד עימם טסו כ-60 ראשי חברות גדולות וכן יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש שנמנה על מארגני המשלחת, בשיתוף עם המכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בין לאומי.

"מטרת הנסיעה לחזק ולהרחיב את היחסים המדיניים והכלכליים עם אזרבייג'ן וקזחסטןן ולהציג את יכולותיהן הטכנולוגיות הגבוהות של החברות הישראליות", אמר פרס לקראת היציאה לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully