וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תיתכן פשרה בנוגע להתנחלויות

דובר מזכירות המדינה האמריקאית נשמע מפויס בנוגע לסוגיית ההתנחלויות בתדרוך עיתונאים. "בואו נראה מה יקרה בפגישה בין ברק ומיטשל"

איאן קלי, דוברה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, נשמע הלילה (שלישי) מפויס במסיבת עיתונאים שערך בוושינגטון לגבי הסיכויים של שר הביטחון אהוד ברק להגיע להסדר עם ארצות הברית בסוגיית המשך הבנייה בהתנחלויות.

קלי נשאל על הדיווחים לגביהם ברק יציע להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לשלושה-שישה חודשים והשיב כי "כמו שאתם יודעים, שר הביטחון אהוד ברק ייפגש עם השליח המיוחד מיטשל בניו יורק מחר בבוקר. כמובן שאנו עובדים עם כל הצדדים כדי לנסות וליצור סביבה שתעודד חידוש של המו"מ. אנו ממתינים בציפייה לשבת ולדבר על כיצד ניתן להניע את התהליך קדימה. אני לא עומד לשפוט מראש מה עומד להיות מחר".

כשהכתבים במסיבת העיתונאים הקשו על קלי, ואמרו כי דבריו נשמעים שונים מהצהרותיהם הקודמות של נשיא ארצות הברית אובמה ומזכירת המדינה קלינטון, השיב האחרון כי "כדי ליצור את הסביבה עליה דיברתי על ישראל ועל הפלסטינים לבצע את התחייבויותיהם במפת הדרכים. שני הצדדים יודעים בדיוק למה הכוונה. מבחינת הפלסטינים פירושו הדבר הוא עצירת האלימות כנגד ישראל והדגמת יכולת לספק ביטחון. מבחינת ישראל פירוש הדבר הוא עצירת ההתנחלויות. עצירת כל ההתנחלויות, כולל ריבוי טבעי, זה מה שנאמר במפת הדרכים".

כשנשאל האם ייתכן שמיטשל יגיע עם ברק לפשרה השיב קלי כי "מתוך המילה מו"מ נגזר כי השניים ישבו וידונו בדברים. אני לא עומד לומר אם אנחנו מעוניינים להתפשר או לא – אני מתכוון, בואו פשוט נראה מה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully