וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פצועים בעימותים עם הצבא ליד בת עין

פעילת שמאל שברה את ידה ופלסטיני שבר את רגלו בעימותים עם כוחות צה"ל בחירבת ספא. "הצבא מונע מחקלאים להגיע לאדמותיהם במקום להגן עליהם מפני המתנחלים"

מערכת וואלה!

(צילום: ישראל פוטרמן)

פעילת שמאל ופלסטיני נפצעו הבוקר (שבת) בעימותים עם כוחות צה"ל בחירבת ספא בסמוך ליישוב בת עין. לטענת פעילי השמאל, שהגיעו למקום על מנת לסייע לפלסטינים לעבד את אדמתם, כוחות צה"ל הפעילו יד קשה ואלימות רבה כלפי הפלסטינים ופעילי השמאל.

במהלך העימותים נפצעה פעילת שמאל ושברה את ידה ופלסטיני שבר את רגלו. השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. לטענת הפעילים כוחות צה"ל עצרו 26 בני אדם.

"בעקבות ההתנכלויות של המתנחלים לשדות הפלסטינים בספא, השריפות והעקירות של עצים בספא, אנו החלטנו להתלוות פלסטינים, והצבא לא מאפשר לנו להגיע לשם" סיפר אחד הפעילים לוואלה! חדשות. "למעשה הצבא משתף פעולה עם פורעי החוק המתנחלים שפוגעים בשדות. ניסינו להגיע למקום ולא אפשרו לנו להיכנס והחלו לעצור אנשים, לא יאומן לראות איך הצבא מונע מחקלאים להגיע לאדמותיהם במקום להגן עליהם מפני המתנחלים, אין דין ואין דיין באזור הזה". פעילי השמאל הודיעו כי בכוונתם להגיש תלונה במח"ש נגד השוטרים שהפעילו אלימות, לטענתם גם נגד עצורים שהיו ברכבי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי הבוקר הוכרז על שטח צבאי סגור באזור, למקום הגיעו כ-70 פלסטינים ופעילי שמאל. הובהר לפלסטינים כי הם יכולים לעבד את אדמתם. פעילי השמאל נכנסו לאזור למרות שהובהר להם שמדובר בשטח צבאי סגור ומספר פעילים נעצרו.

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, פנה היום בעקבות האירועים לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בדרישה לשחרר את פעילי השמאל אשר נעצרו הבוקר במהלך העימותים. אורון אמר בבקשתו כי "יש לחדול ממעצרים סיטונאיים של פעילים המגיעים לסייע לאוכלוסיה הפלסטינית לממש את זכותה הבסיסית לעבד את אדמתה". לדבריו, "השימוש המאסיבי בצווי שטח צבאי סגור הוא בגדר כניעה לאיומי המתנחלים, והוא מהווה חציית קו אדום נוסף בהתנהלות כוחות הביטחון בשטחים".

  • עוד באותו נושא:
  • בת עין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully