וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן שרנסקי נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית

מי שהיה שנים רבות לאחד הסמלים של העלייה מרוסיה, השר לשעבר שרנסקי נבחר לעמוד בראש הסוכנות היהודית. העולה הישן ינסה להביא כמה שיותר עולים חדשים

השר לשעבר נתן שרנסקי נבחר היום (חמישי) לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. שרנסקי יכהן כיושב ראש הנהלת הסוכנות היהודית במשך ארבע שנים. השבוע מציינת הסוכנות 80 שנה לקיומה. שרנסקי היה מועמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו המליץ לחבר הנאמנים של הסוכנות למנות את שרנסקי לתפקיד שבו כיהן עד לפני מספר חודשים זאב בילסקי.

שרנסקי, בן 61, היה בשנות השמונים אסיר ציון ומסורב עלייה. ב-1986 הוא שוחרר מהכלא הסובייטי והגיע לארץ. ב-1996 הוא התמודד לכנסת בראשות מפלגת "ישראל בעלייה" וכיהן כשר התעשייה והמסחר בממשלת נתניהו. לאחר בחירות 1999 הוא מונה לתפקיד שר הפנים בממשלת ברק, ובהמשך כיהן כשר ללא תיק בממשלת אריאל שרון והופקד על הטיפול ענייני ירושלים והתפוצות. בנובמבר 2006 הוא פרש מהחיים הפוליטיים.

שרנסקי, שנחשב למקורבו של נתניהו, זכה במדליית זהב של הקונגרס האמריקאי על מאבקו למען זכויות אדם. באחרונה הוא עמד בראש מכון אידלסון ללימודים אסטרטגיים במרכז שלם בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully