וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההומואים צועדים בירושלים, החרדים זועמים

מאות צועדים הגיעו הערב לגן הפעמון למצעד הגאווה בעיר הבירה. בניגוד לשנים קודמות ההתנגדות הייתה מועטה. "אנחנו נאבקים על זכויות שעדיין לא קיימות כאן"

עומר מירון

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור ורן צימט)

לאחר מצעד הגאווה בתל אביב שנערך בשבוע שעבר יצא היום (חמישי) לדרכו אחיו הירושלמי. כמה מאות צועדים גאים יצאו מגן הפעמון בעיר דרך רחוב דוד המלך, כיכר המכס ורחוב אורגון עד אירוע הסיום בגן העצמאות. בניגוד לשנים קודמות צפוי המצעד היום לעבור ללא עימותים מיוחדים עם מתנגדי המצעד, זאת למרות המתיחות השוהה בעיר בשבועות האחרונים בין העדה החרדית לחילונים.

יונתן גר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים, אמר לוואלה! חדשות כי אינו צופה מחאה חרדית רחבה במהלך המצעד. "הגענו להבנות עם הציבור החרדי, לפיהם המחאה החרדית נגד חניון ספרא לא תגלוש גם למצעד עצמו".

גר גם התייחס להבדלים בין המצעד הירושלמי לזה שנערך בתל אביב ואמר כי "המצעד בירושלים הוא בראש ובראשונה של ירושלמים ומתאים לאופיים. בעוד שהמצעד התל אביב חוגג זכויות שקיימות ברמה המוניציפאלית, המצעד הירושלמי נאבק למען זכויות שלצערי עדיין אינן קיימות". גר התייחס גם לבחירתו של ניר ברקת, שזכה לתמיכה של רבים מהחילונים בבירה ואמר כי "צריך לזכור שהיתה התעוררות של הציבור החילוני שהובילה לבחירתו של ברקת. אמנם מרגישים שינוי בכך שבניגוד לשנים קודמות, העירייה לא מנסה לטרפד את המצעד, אולם אני מצטער על כך שברקת לא צועד בראש המצעד כמו רון חולדאי בתל אביב".

למרות הערכות אלה צפויים מתנגדי המצעד להפגין בכיכר פריז שבעיר. ברוך מרזל, איתמר בן גביר ועשרות פעילי ימין ימחו נגד "הפגיעה בצביונה היהודי של ירושלים". במקביל יוגשו היום כ-15 בקשות לסיור בכפרים וערים ערביות. איתמר בן גביר מסר לוואלה! חדשות כי "אם לבית הפתוח מותר לעשות צעדה פרובוקטיבית בלב ירושלים בשם חופש הביטוי, אני בטוח שאנשי השמאל והדמוקרטיה יזדהו עם דרישתנו לסייר בטייבה בשם חופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully