וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: פירוז הגולן - אופציה מקובלת?

האם אסד צודק כשהוא טוען שאין פרטנר ישראלי לשלום? האם אובמה הוזה כשהוא בוחן פירוז של הגולן? האם הסורים בדרך לשכשך רגלים בכנרת? טקבקו

"ממשל אובמה בוחן יוזמת שלום בין ישראל לסוריה, המבוססת על פירוז רמת הגולן והפיכת הרמה ורצועה לאורך עמק הירדן לשמורת טבע - "פארק שלום" - שתהיה פתוחה בשעות היום לביקורים של אזרחים ישראלים וסורים"', סיפרו מקורות דיפלומטיים בכירים. האמריקאים אף החליט לשלוח לדמשק שגריר אמריקאי, ג'ורג' מיטשל מבקר בסוריה, וטורקיה חוזרת ומצהירה כי היא מוכנה לחזור ולתווך בין הצדדים. במשרד החוץ האמריקני אומרים כי "אנחנו מוכנים להתקדם עם סוריה באמצעות דיאלוג ישיר ומתמשך, ואחת הדרכים לכך היא במינוי השגריר".

מהצד הישראלי, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע כי הוא מוכן לחדש את המו"מ עם סוריה. "שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני אמר לי שהוא קיים שיחות בדמשק, והם הציעו ללכת לאפיק הטורקי. לא הצלחתי להבין אם הם דורשים תנאים נוספים. אנחנו מוכנים לנהל מו"מ ללא תנאים מוקדמים", הוא הבהיר.

לנוכח הקיפאון במו"מ עם הפלסטינים והתחממות ביחסי ארצות הברית וסוריה, האם יכול להיות שאנחנו במסלול לשלום דווקא בחזית הצפונית? האם נשיא סוריה אסד, שטוען שאין פרטנר בצד הישראלי, צודק? האם עם ישראל מוכן לקבל דיון על הגולן, על הפיכתו לשטח מפורז או ל"פארק שלום"? טקבקו לנו, גם בווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully