וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים ראשונים להתאוששות בנתוני האבטלה

נתוני שירות התעסוקה מצביעים על ירידה של 23% בפליטת עובדים אל מחוץ לעבודה ביחס לרבעון הקודם

המיתון עוד רחוק מלהסתיים, אבל רואי השחורות יכולים להתנחם היום מעט בנתונים מעודדים המגיעים מכיוון שירות התעסוקה.

מנתוני חודש מאי שפרסם היום השירות עולה כי מספר דורשי העבודה ירד בשיעור של 1.5% והסתכם ב-229,800 בני אדם. מספר המובטלים במשק עלה בשיעור של 1.4% - אך על אף שמספרם באוכלוסיה גדל, שיעור הגידול היה מתון משמעותית.

בנוסף, מביעים בשירות אופטימיות זהירה מעליה של 7.5% שנרשמה בדרישה לעובדים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

במקביל לנתוני השירות פרסמה גם יחידת המחקר של משרד התמ"ת אומדן ראשוני לנתוני התעסוקה ברבעון השני של השנה, המצביעה על ירידה של 23% בפליטת עובדים אל מחוץ למעגל העבודה ביחס לרבעון הקודם - מדובר בישראלים שפוטרו מעבודתם או שבחרו לעזוב את מקום עבודתם מרצון. מספרם בחודשים אפריל-יוני, על פי אומדן ראשוני, הסתכם ב-118,200 עובדים לעומת 153,300 ברבעון הקודם.

מאזן התעסוקה במשק (היחס בין מספר המפוטרים ונוטשי המשרות לבין איושי המשרות) מוסיף להיות שלילי ברבעון הזה, אך המגמה בו מתמתנת משמעותית: ברבעון השני, על פי ההערכות, יסתכם מאזן התעסוקה השלילי ב-6,900 משרות - זאת לעומת 31,600 משרות ברבעון הקודם לו. המגזר העיקר ליהנות משינוי המגמה הוא זה של האקדמאים אשר שיעור פיטוריהם ירד ב-48% בתוך חודשיים.


הנתונים ניתנים להסבר, בין היתר, באמצעות העליה שנרשמה במאזן הציפיות לגידול בפעילות העסקית - מאזן שנותר גם ברבעון הזה שלילי, אך באופן מתון בהרבה.

בן אליעזר: "עוד מוקדם לשמוח"

שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר הגיב הבוקר לנתונים ואמר: "לפי הנתונים שהוצגו לי ע"י מינהל מחקר וכלכלה במשרד ושירות התעסוקה, אכן יש מגמה חיובית בנוגע לנתוני האבטלה ולצמיחה במשק, עם זאת מוקדם עדיין לשמוח – עבודה רבה עוד לפנינו, אנחנו כממשלה צריכים להמשיך ולתמוך בעסקים הקטנים והבינוניים, להרחיב את אפשרויות התעסוקה, לצמצם את הפיטורים ולהשקיע במחקר ופיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully