וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת: "נערכים לפתיחת חניון ספרא בשבת"

ראש עיריית ירושלים אמר כי אם הניסיון לפתוח את חניון קרתא לא ייצלח, העירייה תפתח ביום שבת הקרוב את חניון ספרא, למרות ההתנגדות החרדית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: נעמה דרור)

ראש עיריית ירושלים אמר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בנוגע להצעת הפיתרון למשבר שנוצר בעיר בעקבות הבקשות לפתוח חניון ספרא בשבת. ברקת סיפר כי פנה לכונס הנכסים של חניון סמוך בעיר, חניון קרתא, בבקשה לפתוח את החניון בשבת ולפתור את מצוקת החנייה. עם זאת, הבהיר ברקת, כי במידה שחניון קרתא לא ייפתח, תיאלץ העירייה לפתוח את חניון ספרא בשבת הקרובה, וזאת למרות התנגדות החרדים.

"אני מאמין כי בטווח הארוך נקבל אישור לפתיחת חניון קרתא הסמוך לשער יפו. במידה והתהליך המורכב של פתיחת חניון קרתא לא יסתיים עד לסוף השבוע הנוכחי ייפתח כפתרון זמני חניון ספרא כבר בסוף השבוע הקרוב, ללא חילול שבת", אמר ברקת.

לדבריו, "ההחלטה היא עקרונית, אני מחויב לביטחון הציבור ולמציאת פיתרון אמת לבעיה. אני נאמן לדרכי ומחויב לכל הציבוריים בעיר. עשינו הכל כדי שפתיחת החניון תהיה ללא חילול שבת באופן המתחשב ביותר ברגשות הציבור החרדי, ובנוסף נותן מענה לסכנת פיקוח הנפש".

לפני כשבוע יצאו כ-700 סטודנטים ותושבים חילונים לכיכר ספרא בירושלים כדי להפגין נגד החלטת ראש העיר ניר ברקת לסגור את החניון לאור המלצת המשטרה. המפגינים הניפו שלטים ודגלים בהם קראו להפסקת הכפייה הדתית בעיר, והבהירו כי הם בירושלים כדי להישאר. ח"כ ניצן הורביץ (מרצ), שנכח בהפגנה, אמר, כי "ראש עיריית ירושלים ברקת שכח שהחילוניים הם שהביאו לבחירתו".

קודם לכן הודיעה עיריית ירושלים כי חניון ספרא יישאר סגור בשתי השבתות הקרובות, והחניון אכן היה סגור בשתי השבתות האחרונות. בעירייה הסבירו כי קיבלו את המלצת המשטרה לנסות להגיע לפשרה עם הציבור החרדי במהלך השבועיים הקרובים. בתוך כך, יו"ר זק"א יהודה משי-זהב ששימש בעבר כפעיל מרכזי בעדה החרדית, אמר כי "ברקת הוא לא בעל הבית של הצביון של ירושלים, הוא אולי מחליט לגבי הארנונה, אבל הוא לא יקבע את דמותה של ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully