וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הקיץ: מתחמם מאבק העובדים באל על

הועד הודיע כי ישקול הגשת תביעת לשון הרע כנגד סמנכ"ל המבצעים בחברה שטען כי הטייסים 'מורחים' את זמן הטיסה כדי לקבל יותר שעות

ממש כמו שלעולם לא יתקרב ה-1.9 לפני שישמעו איומים על שביתת מורים - עושה רושם שלעולם לא יגיע הקיץ בלי איומי השבתה בעולם התעופה, הפעם מכיוונם של עובדי אל על.

בישיבה מיוחדת של מועצת העובדים הבוקר, הוחלט להטיל על היועץ המשפטי של הועד לבדוק את ההיבטים המשפטיים הנלווים להתבטאותו של סמנכ"ל המבצעים של החברה, ליאור יבור, שטען בשבוע שעבר כי הטייסים מאטים את תנועתם על נתיבי ההמראה ומאטים את קצב ההטסה של המטוס על מנת להאריך את זמן הטיסה ובכך להיות זכאים לשעות עבודה נוספות: "בציים מסויימים מתקיימת הסעה שלא על פי הנהלים כדי לעזור לפתור בעיות פרנסה. אני מבקש לעצור את התופעה. זו גניבה ממעביד" - כתב אז יבור במכתב לטייסי החברה. בועד שוקלים כעת להגיש לאור הדברים תביעת לשון הרע כנגד הסמנכ"ל אשר עד לפני כמה שנים נמנה על טייסי החברה בעצמו.

"לכנות עובדים, במקרה הזה טייסים, גנבים, היא חציית כל הקווים האדומים, ולא נוכל לעבור על כך לסדר היום" - אמרו הבוקר בועד. "האשמה כל-כך חמורה, יהיו לה גם משמעויות חמורות. אנו נבדוק גם את ההיבטים המשפטיים ולאחר מכן נשקול את צעדינו".

בניסיון להרגיע את הרוחות שלח בסוף השבוע מנכ"ל אל על, חיים רומנו, מכתב לצוותים השונים בו נכתב: "ברצוני להביע כאן באופן חד, ברור ושאינו משתמע לשתי פנים, כי להנהלת אל על יש אמון מלא במקצועיותם, אמינותם ונאמנותם של צוותי האוויר של החברה".

בדרך לסכסוך עבודה?

בד בבד נמשכים האיומים בצעדי מחאה מצד העובדים לאור השינויים המתוכננים, לכאורה, בתנאי העסקתם: לדברי ראשי הועד, הם נערכים בימים אלה להכריז סכסוך עבודה בחברה על רקע מה שהם מגדירים "החלטות חד צדדיות שמקבלת ההנהלה, תוך הפרות של ההסכם הקיבוצי שנחתם אך לפני חצי שנה". יוזמת העובדים זכתה היום גם לאישור ההסתדרות.

כזכור, טענו העובדים לפני מספר שבועות כי הם מהווים "הפרה החולבת" של עובדי אל על וכי בזמן שמנהלים בחברה מקבלים בונוסים - הם נאלצים לסבול קיצוץ בתנאים הבסיסיים כמו הארוחות המוגשות להם או פגיעה בהסדרי שכר שהוסכמו לאחרונה.

בהנהלה הגיבו על הדברים בביטול וטענו: "אין בכוונתינו להתייחס לדברי הבלע ולשקרים המופצים ע"י נציגות העובדים כאמצעי להימנע מלקיחת אחריות ועמידה לצד החברה בתקופה לא קלה זו. אנו קוראים לועד העובדים להתעשת ולהתנהג בצורה מכובדת ואחראית ולא להיגרר למחוזות שיפגעו בחברה ובעובדיה".

באם יוכרז סכסוך בחברה - יוכלו העובדים בתוך כשבועיים לפתוח בשיבושים ולפגוע בפעילות החברה ובטיסותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully