וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאה לפועל: 3 מיליון תיקים פתוחים

בדיון בוועדת החוקה, הוצגו נתוני ההוצאה לפועל: ב-2008 נגבו 8 מיליארד שקל, כשהחובות לבנקים במקום הראשון. ח"כ רותם: "הגיע הזמן שהמערכת תייעל עצמה"

מנהל מערכות ההוצאה לפועל וגביית קנסות, דוד מדיוני, הציג היום (שני) בפני ועדת החוקה של הכנסת את נתוני התיקים הקיימים בה. נכון לשנת 2008 מלאי התיקים במערכות ההוצאה לפועל עומד על 3,600,808 תיקים פתוחים ובשנה זו ניגבו למעלה מ-8 מליארד שקלים בסך הכל. החובות לבנקים הם במקום הראשון, ואחריהם לחברות עיסקיות, עיריות, חברות מימון וביטוח, בתי חולים, ביטוח לאומי, רשתות שיווק ועוד.

ועדת החוקה אישרה בדיון את תקנות ההוצאה לפועל. תיקון התקנות נדרש בעקבות התיקון לחוק ההוצאה לפועל שאושר בחודש נובמבר 2008, שבא לייעל את תפקוד המערכות ולהעלות את אחוזי גביית החובות תוך שמירה על זכויות החייבים והזוכים כאחד. התקנות שאושרו היום יאפשרו ללשכת ההוצאה לפועל, בין השאר, לקבל מידע ממרשם האוכלוסין באמצעות תקשורת מחשבים. התקנות מסדירות עוד את ההליך להטלת מגבלות על חייבים כמו הפקעת רשיון נהיגה, אי חידוש דרכון, עיכוב יציאה מהארץ, הגבלת שימוש בכרטיס אשראי ועוד. עוד קובעות התקנות את הסכומים המרביים של מטלטלין הפטורים מעיקול.

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר כי יש לבדוק את התיקים הפעילים, לסגור לאלתר את התיקים בהם לא נעשו פעולות יותר מ-24 חודשים ולבטל את כל הצווים וההגבלות שהוטלו בהם, שכן יש אפשרות שתיקים אלו לא נסגרו בשל עצלות או רשלנות, למרות שהחובות שולמו ומאידך נותרו במערכת עיקולים. "הגיע הזמן שהמערכת תייעל עצמה לטובת אזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully