וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנהגה באירן מודה: "היו זיופים בבחירות"

מועצת שומרי החוקה הודתה כי התגלו זיופים ב-50 ערים במדינה, אך טענו כי לא בטוח שספירה מחודשת של הקולות תשנה את תוצאות הבחירות. מוסאווי לתומכיו: "המשיכו להפגין"

תמונות גולשים

מועצת שומרי החוקה באירן הודתה כי ב-50 ערים במדינה עלה אחוז ההצבעה בבחירות על 100%, כך דיווח הבוקר (שני) אתרה של תחנת הטלוויזיה האירנית "פרס טי וי".

דובר המועצה עבאס עלי קדחודאי אמר בראיון שניתן לטלוויזיה האירנית, כי "הסטטיסטיקות שהוצגו על ידי המתמודדים על פיהן אחוז ההצבעה עלה על 100% ב-80-170 ערים במדינה אינן מדויקות – מקרים אלו נרשמו ב-50 ערים בלבד". עם זאת טען הדובר כי "עדיין לא ברור אם ספירה מחודשת של הקולות צפויה לשנות את תוצאות הבחירות".

שלושת המתמודדים שהפסידו בבחירות, מיר חוסיין מוסאווי, מהדי כרובי ומוהסן רזאי דיווחו על יותר מ-646 מקרים של אי סדרים בניהול הבחירות במדינה. השלושה הגישו תלונה רשמית על אי סדרים אלה למועצת שומרי החוקה האחראית על הפיקוח על הבחירות.

אתמול אמר מוסאווי, כי המחאה נגד זיופים בבחירות הינה זכות העם. "המחאה נגד השקרים וההונאה היא זכותכם", נכתב באתר האינטרנט של מוסאווי. "היום, המדינה מתאבלת על אלו שנהרגו במהומות, אך אני קורא לכולכם להישאר רגועים. המשיכו להפגין איפוק בהפגנות", תוכן ההצהרה. מוסאווי גם גינה את המעצרים ההמוניים של תומכיו.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully