וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: האם יש אירן אחרת?

עשרות אלפי אירנים יצאו לרחובות ונאבקים למען חופש ודמוקרטיה. האם יכול להיות שהרפובליקה האיסלמית לא כזו חשוכה?

"המהומות באירן מוגבלות לבירה טהרן ולמחוז נוסף, והן לא יאריכו ימים", הצהיר בשבוע שעבר ראש המוסד מאיר דגן בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. ואולם, שמונה ימים לאחר "ניצחונו" של מחמוד אחמדינג'ד בבחירות לנשיאות המדינה, מוכיחים האירנים שהם אינם מתכוונים לוותר. רבבות נשים וגברים גודשים את הרחובות ודורשים את המגיע להם: להחזיר להם את קולותיהם ולכבד את תוצאות הבחירות. הם מוכנים גם לשלם על כך בחייהם, ולפי הדיווחים האחרונים לפחות 19 בני אדם נהרגו אתמול מירי של כוחות המשטרה בטהרן, בשיראז ובאיספהאן.

בשנים האחרונות שמענו וקראנו על אירן בהקשר אחד בלבד: ההקשר הגרעיני. הוסבר לנו שוב ושוב שיש לנו עסק עם אוסף אייתוללות מסוכנות, שכל מעייניהן נתונים לפיתוח נשק גרעיני ולהשמדת ישראל. נאמר לנו שזו מדינה חשוכה במיוחד, שמאיימת על שלום העולם.

לנוכח המחאה העממית המרשימה ברחובות, האם יכול להיות שהחמצנו משהו במדינת האייתוללות? האם יכול להיות שהיא לא כזו חשוכה ומסוכנת כפי שאנחנו נוטים לחשוב, ויש בה כוחות בריאים ואמיצים שיותר משרוצים גרעין - רוצים חופש ודמוקרטיה? האם יש אירן אחרת, או שדיכוי המהומות ביד רמה הוא דווקא עדות לכך שלא חל בה שום שינוי מהותי? טקבקו לנו, גם בווידאו.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully