וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי נמלט משבי הטליבן לאחר 7 חודשים

כתב ה"ניו יורק טיימס" נחטף בדרכו לראיון עם מפקד טליבן. העיתון שמר על חשאיות עד שהוא הצליח לברוח משוביו באפגניסטן

דייויד רוד, כתב של העיתון "ניו יורק טיימס", הצליח להימלט בסוף השבוע משבי הטליבן לאחר שבעה חודשים בהרי אפגניסטן ופקיסטן, כך דיווח היום (שבת) עיתונו. החטיפה נשמרה בסוד מחשש לחייו של העיתונאי, אשר הצליח להימלט כשמצבו הגופני טוב. רוד, זוכה פרס פוליצר, נחטף יחד עם כתב מקומי, טהיר לודין, ונהגם, בנובמבר בעת שעסק במחקר לשם כתיבת ספר. הוא ולודין, שפצע את רגלו במהלך הבריחה, טיפסו מעל חומת המתחם בו הוחזקו. לאחר זמן מה מצאו חייל בצבא פקיסטן שסייע להם להגיע לבסיס צבאי, משם הוטסו לבסיס אמריקאי באפגניסטן.

"עכשיו אנחנו רק מקווים להתאחד עמו שוב בשלווה", אמרה אשתו של רוד וציינה כי השניים נשואים רק תשעה חודשים, "מתוכם במשך שבעה דיוויד היה בשבי". המשפחות סירבו להתייחס למאמצים שנעשו לשחרר את השבויים אך הדגישו שלא שולם כל כופר ולא שוחררו אסירים של הטליבן. "לדבר על האסטרטגיה שלך עלול לעזור לחוטפים עתידיים", הסביר העורך הראשי של הטיימס, ביל קלר.

"מתחילת הפרשה, המדיניות של המשפחה, של מומחים לחטיפות ושל ממשלות שונות היתה שחשיפת החטיפה תסכן את דיוויד ובני הערובה האחרים", אמר קלר. "החוטפים אמרו זאת מההתחלה. החלטנו לכבד את העצה הזו, כמו במקרי חטיפה אחרים וארגוני חדשות אחרים שלמדו על העניין פעלו באורח דומה. אנחנו אסירי תודה להם על תמיכתם".

רוד בן ה-41 נפל בעבר בשבי כשדיווח מבוסניה. באפגניסטן היה בדרכו לראיין מפקד בטליבן. הוא השאיר הוראות במשרד הטיימס בקאבול למקרה שלא ישוב מהראיון, אך ציין כי מדובר בראיון חשוב.

אביו של רוד, הרווי, אמר כי הוא מבין את המניעים של בנו: "כדי להבין את שני צדי הסיפור, כדי שספרו יתאר בכנות את שני הצדדים ולא רק אחד. זה חלק מהאישיות של בני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully