וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן לשעבר: "אירן לקראת שינוי משטר"

אהרון זאבי-פרקש אמר כי המהומות באירן מסמלות את תחילת סופו של משטר האייתוללות. "השד יצא מהבקבוק ויהיה קשה מאוד להחזירו". ברק: גם מוסאווי דתי קיצוני

ראש אמ"ן לשעבר אהרון זאבי-פרקש אמר הבוקר (רביעי) כי הוא מעריך שהמהומות באירן מסמלות את תחילת סופו של משטר האייתוללות. "השד יצא מהבקבוק ויהיה קשה מאוד להחזיר אותו חזרה. המשאית דוהרת במהירות לקראת שינוי משטר באירן".

בנוגע לגרעין האירני אמר זאבי-פרקש בראיון לגלי צה"ל כי "צריך להיות מאופקים יותר בהתבטאויות נגד אירן. באופן ודאי ישראל היא אינה היעד המרכזי של פצצת הגרעין ואם נמשיך לדבר נהפוך בסופו של דבר למטרה מספר אחת. בנאום בר אילן ראש הממשלה דיבר מעט על הגרעין האירני וכך צריך".

בניגוד להערכת זאבי-פרקש, אתמול אמר ראש המוסד מאיר דגן כי "מה שמשמעותי באירן זה עמדת המנהיג והיא לא השתנתה. המהומות עצמן מבטאות מאבקי כוח בתוך האליטה האירנית. הן מוגבלות לבירה טהרן ולמחוז נוסף והן לא יאריכו ימים".

בנוגע לתוכניות הגרעין האירני אמר ראש המוסד בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי "אם פרויקט הגרעין של אירן ימשיך לפי התוכנית ללא תקלות וללא הפרעות, לאירן תהיה פצצת גרעין בשנת 2014. הגרעין האירני הוא איום משמעותי על קיומה של מדינת ישראל וצריך להרחיק אותו מאיתנו. יש להבין שלהגיע לפצצה גרעינית היום, זאת כבר לא בעיה טכנית".

בתוך כך, גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס הבוקר למהומות באירן. בראיון לגלי צה"ל אמר ברק, כי "מה שלא יקרה. מדובר כרגע בשלטון של אייתוללות. לא צריך להתבלבל לגבי מוסאווי - אלה אנשים שסך הכל הם דתיים קיצוניים. אין ספק שמה שאנחנו רואים ברחובות זו אנרגיה אמיתית של אנשים צעירים שאינם רוצים את מה שהם רואים, ומופעל נגדם יותר ויותר כוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully