וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל: "עמדתנו כלפי ההתנחלויות לא השתנתה"

השליח האמריקאי למזרח התיכון שלל במסיבת עיתונאים בוושינגטון את הדיווחים על הסכמה אמריקאית להמשך בנייה בהתנחלויות

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, הביע הלילה (שלישי) את תקוותו כי שיחות השלום בין ישראל והרשות הפלסטינית יחודשו תוך מספר שבועות. מיטשל סירב לקבוע לוח זמנים מדויק, אולם הבהיר כי על הצדדים להיפגש מיידית. מיטשל הוסיף כי עמדתו של אובמה לגבי ההתנחלויות לא השתנתה. הוא הבהיר כי דיווחי התקשורת בישראל לפיהן בביקורו האחרון באזור הוא הביע הסכמה כללית להמשך בנייה בהתנחלויות "אינם מדוייקים בעליל".

מיטשל ציין כי הדאגה המשותפת של ישראל והעולם הערבי בנוגע לאירן, מהווה גורם מגשר בשיחות המקדימות בין הצדדים. הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שערך בפעם הראשונה בוושינגטון מאז החל את תפקידו לפני חמישה חודשים. עד עתה ביקר מיטשל ארבע פעמים באזור, כולל ביקור בשבוע שעבר שהסתיים בדמשק.

מיטשל לא דחה את הצהרתו מיום ראשון של האחראי על יחסי החוץ של האיחוד האירופי חוויאר סולאנה לפיה המו"מ יכול להתחדש עד סוף יולי. "אנחנו הולכים לפעול במהירות המירבית. עבורי, מדובר במספר של שבועות, אז יכול להיות שסולנה צודק", אמר.

השליח האמריקאי הבהיר כי אין לו אשליות בנוגע לקשיים הצפויים בתהליך, אך הביע אופטימיות. "אני חושב שהמאמץ של מזכירת המדינה ושל הנשיא אובמה הביא לשינוי דרמטי בגישות באזור. בנוסף, האיום מאירן יוצר אפשרות ראשונה לקיומו של אינטרס משותף בין הגורמים באזור, שעד עתה האינטרסים שלהם היו מנוגדים לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully