וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר: "משוכנע ששליט חי ומצבו טוב"

נשיא ארה"ב לשעבר אמר במסיבת עיתונאים שקיים לאחר ביקור בעזה כי חמאס מסר לגלעד מכתב אותו העביר מנועם שליט

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידא: רז צימט)

בעקבות סיורו ברצועת עזה אמר היום (שלישי) נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר במסיבת עיתונאים בתל אביב כי הוא משוכנע שגלעד שליט עדיין חי ומצבו טוב. לדברי קרטר, שנועד הערב עם נועם שליט, "מסרתי לחמאס מכתב לגלעד מאביו".

קרטר הדגיש בדבריו את ההרס הרב שראה בזמן ביקורו ברצועה. "313 ילדים נהרגו בעזה בינואר, נפגשתי עם חלק מהוריהם", אמר. עוד אמר קרטר כי בפגישותיו עם מנהיגי חמאס הובהר לו שחמאס מוכן לקבל כל הסכם שייחתם בין אבו מאזן לישראל בתנאי שזה יהיה מקובל על העם הפלסטיני.

מוקדם יותר במהלך סיור שערך בבית הספר האמריקאי בעזה, שהופגז במהלך מבצע עופרת יצוקה, הביע קרטר את זעזועו מהמצב ברצועה. "ישראל מתייחסת לפלסטינים כמו אל חיות יותר מאל בני אדם", אמר. קרטר הביע גם את צערו על ההרס שנגרם לעם הפלסטיני. "אני מוטרד מאד ממה שאני רואה", אמר. "אני צריך לעצור את הדמעות שלי כשאני רואה את ההרס שנגרם לעם שלכם. הלכתי לבית הספר האמריקאי, שם לומדים ילדיכם. בית הספר ממומן על ידי ארצי. אני רואה שהוא נהרס במכוון על ידי פצצות ששיגרו מטוסי F-16 שארצי ייצרה. אני מרגיש אחראי באופן כלשהו על מה שאירע. כל האמריקאים והישראלים צריכים לחוש כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully