וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הבעיה האירנית אינה פרסונלית"

שר החוץ אמר בתגובה לנצחונו של אחמדיניג'ד בבחירות באירן, כי על הקהילה הבינ"ל לפעול באופן בלתי מתפשר למניעת התגרענותה

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר אמש (שבת) בתגובה לנצחונו של מחמוד אחמדינג'ד בחירות באירן כי, "הבעיה שמציבה אירן בפני הקהילה הבינלאומית אינה בעלת אופי פרסונלי, אלא נובעת ממדיניותה". לדברי ליברמן, "לאור מדיניותה הנמשכת של טהרן, וביתר שאת לאור ניצחונו והמשך שלטונו של אחמדינג'ד, על הקהילה הבינלאומית להמשיך ולפעול באופן בלתי מתפשר, למניעת התגרענותה של אירן, ולהפסקת פעילותה בסיוע לארגוני הטרור, וערעור היציבות המזרח התיכון".

מוקדם יותר אמר סגן שר החוץ בתגובה לתוצאות הבחירות כי: "עם פרסום תוצאות הבחירות באירן, על הקהילה הבינלאומית לעצור את הגרעין והטרור האירני לאלתר. בישראל מלכתחילה לא היו אשליות לגבי הבחירות באירן כיוון שבנושא הגרעין והטרור לא היה הבדל מהותי בין המועמדים".

מחמוד אחמדינג'ד השיג היום רוב סוחף בבחירות לנשיאות והוא ימשיך לכהונה שנייה כנשיא אירן. על פי הודעת משרד הפנים הנשיא המכהן אחמדינג'ד השיג 62.6 אחוז מכלל קולות הבוחרים. המועמד הרפורמיסט מיר חוסיין מוסאווי גרף 33.75 אחוז מהקולות ונחל הפסד צורב. המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, הבהיר כי על כל האירנים, כולל יריביו הפוליטיים של אחמדיניג'ד, לתמוך בו, משום שהוא הנשיא הנבחר. על פי הודעת משרד הפנים, בבחירות נטלו חלק 85% מאזרחי אירן.

אלפי תומכים של המועמד הרפורמיסט לנשיאות אירן, מיר חוסיין מוסווי, מפגינים בטהרן במחאה על זיופים בבחירות לנשיאות אירן, שבהן ניצח הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד בהפרש גדול. לפי מספר דיווחים, שלושה מפגינים נהרגו במהומות. המפגינים הציתו בנק בלב טהרן והם מתעמתים עם שוטרים רבים שמנסים להרגיע את המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully