וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק כבן שנה הורעל מחשיפה למריחואנה

אימו הביאה אותו לביה"ח זיו בצפת כשהוא ללא הכרה, לאחר שלא הצליחה להעירו. "מקרה נדיר ברפואה, מהצעירים בארץ ובעולם"

תינוק בן שנה וחצי מהצפון נחשף למריחואנה והורעל. התינוק הובא היום (חמישי) ליחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת כשהוא ללא הכרה. הוא סבל ממספר תופעות חריגות: ישנוניות, אפאטיות ואי יציבות בהליכה.

ד"ר יורי וינר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, אמר כי התינוק הגיע בליווי אימו לאחר שלא הצליחה להעירו. התינוק עבר מספר בדיקות מקיפות בשל חשד להרעלה מחומר מסוכן שעלול לגרום לדיכוי מערכות הנשימה, העצבים וההכרה. בבדיקות שאומתו במעבדות נוספות בארץ ובמעבדה הארצית לרעלים שבתל השומר נמצאו עדויות למריחואנה בשתן התינוק.

התינוק קיבל טיפול נשימתי ותמיכתי של חמצן ונוזלים ולאחר חמש שעות התעורר ויצא מכלל סכנה. "זהו מקרה נדיר ברפואה", אמר ד"ר וינר, "חומר נרקוטי בכמויות גדולות יכול לגרום לדיכוי נשימתי עד להפסקת נשימה אצל תינוק בגיל צעיר. הורים חייבים להיות ערניים ולהיזהר עם ילדים בכל הקשור לחשיפה לחומרים מסוכנים בבית".

ד"ר ישראל עמירב, מומחה למחלות ילדים ולאבחון התעללות פיזית ומינית בילדים במרכז הרפואי זיו, אמר כי "לא ברור כיצד הגיע החומר המסוכן לילד, זה אחד המקרים הצעירים ביותר בארץ ובעולם שדווח על הרעלה מסם מריחואנה. ידוע על מקרים בהם הורים נתנו לילדיהם חומרים מסוג זה במטרה להרגיע את התינוק. גם אם זה אינו מקרה כזה וההורים לא נתנו בכוונה את הסם לתינוק הרי מדובר בהזנחה מכיוון שההורים מאפשרים לתינוק להיות בקרבת חומרים מסוכנים". המקרה הועבר להמשך טיפול לשכת הרווחה והמשטרה בשל חשש להזנחה או התעללות בילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully