וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פצועים מהכשות נחש ברחבי הארץ

בשני מקרים בצפון ובדרום הארץ נפגעה אישה בת 40 קשה ונער בן 15 בינוני. רופאים מזהירים: בתקופה זו הנחשים ארסיים ביותר

אשה בת 40 מהכפר מג'דל שאמס ברמת הגולן, שיצאה לקטוף דובדבנים במטע הסמוך לביתה, הוכשה היום (רביעי) על ידי נחש, ומטופלת במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי זיו בצפת. ד"ר יוסף עזרי, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, סיפר כי האישה הוכשה בירך וכי היא מטופלת בנסיוב ורק בתוך 24 עד 48 שעות יהיה ניתן לאמוד שוב את מצבה.

בתוך כך, הוכש היום נער בן 15 מהישוב רהט בנגב על ידי נחש ארסי. צוות מד"א פינה אותו במצב בינוני לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

ד"ר עאמר חוסיין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו, מציין כי הנחשים התעוררו משנת החורף ובתקופה זו הם מסוכנים ביותר ומלאי ארס. הארס משפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף וגורם להרס הכדוריות האדומות. "הסימנים הראשונים לאחר הכשת נחש הם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיכולים להופיע הם בחילה, הקאה, שלשול, חולשה וירידת לחץ דם. לעיתים מופיעים סימנים מאוחרים כמו נמק, שטפי דם וזיהום הפצע. ברמה מערכתית ייתכנו הפרעות בקרישה, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי ספיקת כליות" אמר ד"ר חוסיין.

כיצד לטפל בנפגע?

ד"ר חוסיין הבהיר כי במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי וכי הטיפול הראשוני שיש לתת לנפגע הוא השכבתו והרגעתו. "חשוב שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר מאחר שעלייה בדופק ובלחץ דם מזרזת את התפשטות הארס בגוף", סיפר ד"ר חוסיין.

"חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים", הוסיף ד"ר חוסיין, "בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה, אין לבצע חסימת עורקים, אלא רק לקבע את הגפה בכדי שתזוז מעט ככל האפשר. בשום אופן אין לרוץ, מאחר שהריצה מזרזת את זרימת הארס בגוף. אין להניח קרח ישירות על מקום ההכשה, אין לקחת משכך כאבים ולשתות שתייה חריפה. חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה, ולכן יש לעשות את המרב בכדי להגיע עם האדם שהוכש למרכז הרפואי הקרוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully