וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "חמאס יהיה גורם חיובי בדרך לשלום"

ראש הזרוע המדינית של חמאס בירך את אובמה על הלחץ שהוא מפעיל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, "כולם יודעים שישראל היא המכשול לשלום ולא חמאס"

חאלד משעל, ראש הזרוע המדינית של חמאס, אמר אתמול (שלישי) כי הלחץ שנשיא ארה"ב ברק אובמה מפעיל על ישראל בנוגע להקפאת ההתנחלויות הוא "צעד הכרחי בדרך לכינון שלום באזור". משעל אמר את הדברים במסגרת שיחות פיוס בין ארגונו לבין ממשלת פתח המתקיימות בקהיר. דבריו של משעל משדרים נימה פרגמטית לקראת בואו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לרמאללה.

תמיכתו של משעל בלחץ שמפעיל אובמה הוא חלק מניסיונו לגרום לקהילה הבינלאומית לראות בחמאס "גורם חיובי" בחתירה לשלום במזרח התיכון. "הנשיא אובמה מדבר בשפה חדשה, אבל אנחנו מצפים שיופעל לחץ אמיתי על ישראל", אמר משעל. לדבריו, "אנחנו דורשים שישראל תקפיא את ההתנחלויות אבל זה לא המחיר הסופי שאנחנו מצפים לו... למרות שזהו צעד הכרחי".

משעל הוסיף כי "חמאס יהיה גורם חיובי בניסיון למצוא פתרון שיהיה הוגן כלפי העם הפלסטיני ויאפשר לו לממש את זכויותיו. חמאס לא יהווה מכשול, כולם יודעים שישראל היא המכשול לשלום".

בתוך כך, יועצו האישי של אבו מאזן נמר חמאד, אמר בראיון לטלוויזיה המצרית כי "אין טעם לחדש את השיחות השלום אם לא תתחייב ממשלת ישראל להקפיא לחלוטין את ההתנחלויות, ולקבל את מתכונת שתי מדינות לשני עמים". חמאד ייפגש עם מיטשל היום ברמאללה.

מתפייסים עם פתח

בתום פגישתו עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן אמר משעל כי חמאס ומצרים סיכמו לנקוט בצעדים על מנת לקדם את שיחות הפיוס הפנים-פלסטיני. לדבריו, ארגונו מעוניין בהשגת פיוס במהירות האפשרית אלא שהאירועים בגדה (העימותים בין הרשות לחמאס בקלקיליה - נ.י) מהווים, כלשונו, "מכשול לפיוס".

הוא אמר כי יש ניסיון "לעקור את חמאס משורשו" ותקף את ממשלתו של סלאם פיאד באמרו כי היא "תומכת במפת הדרכים ללא תמורה". מקורות דיפלומטיים בקהיר מסרו מוקדם יותר לאתר חדשות ערבי כי סלימאן ידרוש מהפלסטינים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים להתאחד ולפתור את המשבר הפנים-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully