וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כ-10% מהעסקים בישראל יסגרו ב-2009"

שר התמ"ת חשף מחקר שערך משרדו, לפיו בשנת 2009 צפויים להיסגר למעלה מ-47 אלף עסקים - 10.5% מהעסקים בישראל

בעוד בארה"ב ובאירופה מתחילים לראות ניצנים של יציאה מהמשבר הכלכלי, מציג הבוקר (שני) שר התעשייה המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר תחזית קשה. בכנס בנושא "תעסוקה בירושלים בתקופה של משבר כלכלי" הציג לראשונה נתונים מתוך מחקר מיוחד שנערך ע"י מינהל מחקר וכלכלה במשרד, שבחן לבקשת השר את סגירת העסקים בשל המשבר הכלכלי בעולם והשלכותיו על איבוד משרות בשוק העבודה.

על פי המחקר, בשנת 2009 צפויים להיסגר למעלה מ-47 אלף עסקים - 10.5% מהעסקים בישראל. המחקר טוען כי התחזית גבוהה בכ- 7.6 אלף עסקים יותר מהצפוי, לו המגזר העסקי היה ממשיך לצמוח בשעורים הממוצעים של השנים האחרונות. בן אליעזר ציין בנאומו כי 85% מתוך העסקים הצפויים לסגירה הם עסקים של עצמאים שלרוב עובד בהם אדם אחד".

עוד אמר בן אליעזר כי "המגזר העסקי צפוי לאבד השנה כ- 13 אלף משרות, בשל השלכות המשבר העולמי על המשק הישראלי. הצמצום במספר המשרות עלול להגיע לכ-11% ויותר מסך המפוטרים שעבודתם תופסק השנה ביוזמת המעסיק. יודגש שהבדיקה מתייחסת לשנה הראשונה של המשבר, ואם הוא יימשך, אפשר שהמספרים לעיל יהיו גדולים מכפי שציינו".

"מצב העסקים הקטנים בכי רע"

לדבריו של בן אליעזר, "הנתונים הללו מדברים בעד עצמם, ומוכיחים את מה שכולנו כבר יודעים על סמך שיחות עם שכנינו וחברינו- מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, המהווים למעלה מ-98% מהעסקים במשק – בכי רע. העסקים הקטנים נפגעו כאן בירושלים, כמו שנפגעו בערי הפריפריה, כמו שנפגעו בכרך של ת"א וגוש דן. הפגיעה היא חוצת גבולות ומורגשת בכל אזור".

בן אליעזר סיפר על תוכנית המשרד להגנה על העסקים הקטנים והבינוניים. "אחד מהכלים החשובים ביותר, אותו אני מוביל בימים אלו, הוא פתרון מחנק האשראי". ביפר בן אליעזר. "כבר הוכח כי הפתרון שנמצא מאז החל המשבר, בדמותן של קרנות סרבניות - אינו נותן תשובה אמיתית לבעיה, ולכן אנחנו פתחנו בדיונים אל מול האוצר על מנת שיהיה ניתן לפתור את הבעיה ולהזרים חמצן לעסקים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully