וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין הקיצוני הרים ראש בבחירות באירופה

תוצאות ראשוניות של הבחירות לפרלמנט האירופי מצביעות על ניצחון גדול של מפלגות הימין. שיעור ההצבעה – הנמוך אי פעם

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תוצאות ראשוניות של הבחירות לפרלמנט האירופי שפורסמו הלילה (ראשון) מצביעות על ניצחון למפלגות הימין אשר מחזקות את כוחן בפרלמנט, לעומת מפלגות השמאל אשר הצטמצמו בכוחן.

הבחירות לפרלמנט, שמספר המקומות בו פחת השנה מ-785 ל-736 סבלו מאחוזי ההצבעה הנמוכים ביותר אי פעם – 43.49%. על פי התוצאות הראשוניות, הפסידו מפלגות השמאל בחירות כמעט רבע ממושביהם בפרלמנט. מפלגות אחרות כמו מפלגות הירוקים הצליחו להגדיל את כוחן ולקבוע בסיס מוצק בפרלמנט.

הממשלות נענשו ע"י הבוחרים

הממשלות בספרד, בולגריה, הונגריה, לטביה, יוון ואירלנד, מדינות שסובלות כולן קשות מהמשבר הכלכלי בעולם, נענשו בידי הבוחרים במדינותיהם. מפלגות שמתנגדות למהגרים ומפלגות ימין קיצוני צברו הצלחות באוסטריה, הולנד, הונגריה, דנמרק, סלובקיה ופינלנד.

בגרמניה, מפלגת הקנצלרית אנגלה מרקל, "המפלגה הנוצרית- דמוקרטית", זכתה בניצחון כצפוי. מרקל מקווה ליצור קואליציה של ימין-מרכז בבחירות בספטמבר. גם בצרפת מפלגתו השמרנית של הנשיא ניקולא סרקוזי זכתה לניצחון. מפלגתו של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, "מפלגת חירות העם", ניצחה אף היא בפער דו-ספרתי את מתחרתה מהשמאל. זאת, למרות המיתון והשערוריות האופפות באחרונה את חייו האישיים של ברלוסקוני.

בבריטניה זכתה אחת ממפלגות הימין הקיצוני במושב בפרלמנט. המפלגה הלאומית של בריטניה, שאינה מקבלת לשורותיה את מי שאינם לבנים, זכתה במושב אחד, על חשבון מפלגת הלייבור של ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון שסבלה ממפלה קשה בבחירות בעקבות השערוריות האחרונות המיוחסות לחברי הממשלה במדינה.

מפלגת הימין האנטי איסלמית בהולנד סיימה במקום השני עם 17% מקולות הבוחרים במדינה, מיד אחרי המפלגה הנוצריץ-דמוקרטית השולטת. גם באוסטריה, שתי מפלגות ימין קיצוני זכו בהישג בלתי צפוי של 17.7 אחוז מקולות הבוחרים. בדנמרק מפלגת הימין הקיצונית זכתה ב14.4% מקולות הבוחרים והצליחה להכניס שני צירים לפרלמנט. בסלובקיה אחוז ההצבעה הנמוך שעמד על פחות מ-20% הביא לכניסתו של קיצוני המוגדר "אולטרה-לאומן" לפרלמנט ובהונגריה זכתה מפלגת הימין הקיצוני לשלושה מושבים בפעם הראשונה בתולדותיה.

בשבדיה זכתה באחד המושבים "מפלגת הפיראטים", אשר תומכת בלגליזציה של שיתוף קבצים באינטרנט, לאחר שזכתה באופן מפתיע ב-7% מהקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully