וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סירוב נתניהו לשתי מדינות יפגע בהתנחלויות"

יו"ר האופוזיציה מתחה ביקורת על אי נכונותו של רה"מ להכיר בחזון שתי המדינות. על גושי ההתנחלויות: "האמריקאים מבינים שעליהם להתייחס למציאות הקיימת"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה), אישרה הבוקר (ראשון) כי אכן לא היו סיכומים רשמיים עם ממשל בוש בעניין הבנייה בהתנחלויות, אך "בוש הכיר בקיומם של גושי ההתיישבות". לדבריה, היה נסיון "לשרטט גבולות ולדון בשאלה האם גושי ההתיישבות הגדולים יישארו בשליטת ישראל".

בראיון שנתנה לגלי צה"ל, העריכה לבני כי "אם ישראל לא תיענה לדרישה האמריקאית של 'שתי מדינות לשני עמים', צפוי להיפגע האינטרס הישראלי". לדבריה, "האמריקאים מבינים שיש להתייחס למציאות הקיימת בשטח, והאינטרס המרכזי של ישראל הוא לשמר על מקסימום מתיישבים בריבונות ישראל".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס אמר כי "צריך עזות מצח כדי למתוח ביקורת מצד מי שכשלה בתפקודה כמספר שתיים בממשלת קדימה ולא יכולה להצביע אפילו על הישג אחד במדיניות החוץ במהלך כהונתה. ציפי לבני צריכה שנים רבות כדי ללמוד להיות אופוזיציה ממלכתית ועניינית".

בסוף השבוע אמרה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי היא "אינה מכירה הסכמה בין ישראל לממשלו הקודם של ג'ורג' בוש הבן, לפיה ישראל תורשה להרחיב את הבנייה בהתנחלויות בגדה". לדבריה, "לא ראיתי מעולם מסמכים בנושא, ולא ידוע לי על הסכמה מסוג זה שניתנה בעל פה".

אתמול דווח כי גורמים מדיניים מסרו שככל שתמהר ישראל להודיע על דבקותה בהבנות מפת הדרכים, כך היא תמנע לחץ מצד ארצות הברית להסכים להקמתה של מדינה פלסטינית במסגרת אחרת. מחר צפוי השליח האמריקני ג'ורג' מיטשל להגיע לביקור בישראל והוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא המדינה שמעון פרס ועם שר הביטחון ושר החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully