וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדו"ח מדגיש חוסר יכולת לפקח על אירן"

במשרד החוץ הגיבו בחריפות לממצאי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית בנוגע לסוריה ולאירן. "נדרשת פעילות מיידית"

בעקבות דו"ח האו"ם שפורסם אתמול אודות חקירות הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן ובסוריה, אמרו במשרד החוץ כי הדו"ח על איראן שב ומעלה ממצאים חמורים על הגברת העשרת האורניום באיראן תוך הפרת החלטות מועצת הביטחון, וכן בדבר פעילויות אחרות אשר ניתן לקשרן לתוכנית גרעינית צבאית.

עוד נמסר כי "הדו"ח מדגיש את חוסר יכולתה של סבא"א לקיים פיקוח מלא ויעיל באיראן נוכח אי שיתוף פעולה מתמשך מצד איראן. ממצאים אלה ממחישים כי הקהילה הבינ"ל, כמו גם ישראל, אינם יכולים להשליך יהבם על פיקוח סבא''א באיראן. לפיכך נדרשת מצד גורמי הקהיליה הבינלאומית פעילות מיידית ונחושה כדי להבטיח שאירן לא תוכל לייצר נשק גרעיני. החולשה שמפגינה הקהיליה הבינלאומית בעת הזו מאפשרת מדיניות מתריסה מצד מדינה כמו צפון קוריאה ומדיניות זו נלמדת בתשומת לב ע"י אירן".

על פי הנטען בדו"ח אירן הגבירה את קצב העשרת האורניום במתקני הגרעין שבתחומה, והיא מפעילה נכון להיום מעל ל-7200 צנטריפוגות בכור הגרעיני שלה בנתנז. גורמים בסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית מסרו כי קשה יותר לעקוב כך אחר התקדמותה של תוכנית הגרעין האירנית, והם שוקלים לשנות את הזוויות של מצלמות הווידאו הממוקמות בכור, כך שניתן יהיה לראות באמצעותן טוב יותר.

גורמים בכירים באירן אמרו היום שהדו"ח על מתקני הגרעין באירן מוכיחים שהתוכנית הגרעינית של אירן נועדה למטרות שלום, וזאת למרות חשדות המערב בכוונותיה של המדינה המוסלמית.

"על הסוכנות להוקיע את סוריה"

עוד מציין הדו"ח כי אותרו שרידים של אורניום באתר נוסף בסוריה. פקחים של הסוכנות מצאו במתקן גרעיני בדמשק נמצאו חלקיקי אורניום שאינו מתאים לפעילות הגרעינית המתבצעת למטרות אזרחיות, כך דווח בדו"ח חדש של הסוכנות. הסוכנות בחנה דיווחים של המודיעין האמריקאי לפיהם סוריה כמעט והשלימה בניית כור, שתוכנן בעזרתה של צפון קוריאה, כאשר ישראל הפציצה את האתר בדיר א-זור בספטמבר 2007.

ממשרד החוץ נמסר כי עניין זה רק מגביר את החשדות על כך שסוריה מנסה לטשטש ראיות על פעילות גרעינית חשאית אשר התנהלה באתר דיר א- זור במזרח המדינה. על הסוכנות להוקיע את סוריה על הסתרת העובדות בנוגע לפעילות זאת. מנכ"ל סבא"א נמנע עד כה מהפעלת כל הכלים העומדים לרשותו בחקירת סוריה. ישראל קוראת לו לנהל חקירה ללא הטיות פוליטיות ומשוא פנים וכמו כן לדרוש מצפ''ק המוזכרת בדו''ח לשתף פעולה בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully