וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: "על אמריקה להפסיק הסיוע לישראל"

שר החוץ הסעודי סעוד אל פייסל הבהיר כי הפסקת הסיוע "תהווה אמצעי לחץ על הישראלים". הוא הוסיף כי "נאומו של אובמה נגע ללב"

שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל, מציע לאובמה "להפסיק את הסיוע לישראל כדי להפעיל עליה לחץ". בראיון שערך עימו העיתון "ניוזוויק" ושפורסם הבוקר, אומר אל-פייסל כי "לא בחנו את אובמה עדיין, אבל הוא מפגין כנות בדבריו. נאומו עשה רושם שונה על אנשים שונים, אבל לדעתי הוא היה חיובי, מאוזן, והרבה פעמים אישי ונוגע ללב. הוא נגע במקומות הנכונים כשציין את הקוראן ובירך את העולם המוסלמי בשפתו".

אל-פייסל ציין כי "לא מדובר באותה אמריקה. אובמה קרא להתנחלויות הישראלית בגדה המערבית 'לא לגיטימיות', וזה יותר חשוב ויותר חזק מ'לא חוקיות', דבר שנאמר לגביהן פעמים רבות". אל-פייסל הבהיר כי "הנאום אמנם נאמר על הבמה, אך הוא עדיין לא תורגם לפעולות. מדינות ערב למדו במשך שישים שנה שכשמדובר בישראל, העניין הוא לא בהסכם שמשיגים עימם אלא ביישום שלו".

אל-פייסל הבהיר כי "לארצות הברית יש את האמצעים להשפיע על ישראל להגיע לפתרון של שלום. עליהם לומר לישראלים שאם הם מעוניינים בהמשך הסיוע, על הישראלים להיות הגיוניים ולקבל החלטות הגיוניות. למה שלא יפסיקו את הסיוע? אם אתה נותן באופן קבוע סיוע למישהו שכובש שטחים של אחרים, אתה גם נושא בחלק מהאחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully