וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: אין מנוס משתי מדינות לשני עמים

בירושלים מעריכים כי ישראל תסכים לקבל את דרישת ארה"ב לשתי מדינות לשני עמים, מאחר שבוושינגטון לא יוותרו בסוגייה זו. בפגישות עם השליח האמריקאי מיטשל תעמוד ישראל על דרישתה לבנות בהתנחלויות במסגרת הגידול הטבעי

גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי לא יהיה מנוס מלקבל, בסופו של דבר, את מתווה שתי המדינות לשני עמים, זאת מכיוון שוושינגטון לא צפוייה לוותר בסוגייה זו.

ב"קול ישראל" דווח הבוקר (שבת) כי גורמים מדיניים מסרו שככל שתמהר ישראל להודיע על דבקותה בהבנות מפת הדרכים היא תמנע לחץ מצד ארצות הברית להסכים להקמתה של מדינה פלסטינית במסגרת אחרת. מחרתיים צפוי השליח האמריקני ג'ורג' מיטשל להגיע לביקור בישראל והוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא המדינה שמעון פרס ועם שר הביטחון ושר החוץ.

גורמים מדיניים מסרו כי בשיחות תעמוד ישראל על עמדתה להמשיך את הבנייה בהתנחלויות במסגרת הגידול הטבעי וייבחנו דרכים לשלב את צורכי ישראל במדיניות החדשה של ארצות הברית.

בתוך כך נמשך הלחץ האמריקאי והאירופי על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. באיחוד שוקלים להגביל את יבוא המוצרים החקלאים מההתנחלויות, כך מסרו דיפלומטים באירופה. מדינות האיחוד האירופי הינן הגורם הגדול ביותר מבחינת יצוא ישראלי, והשוק השני בגודלו מבחינת יבוא. מלבד הגבלות על יבוא מוצרים מהתנחלויות שוקלים באיחוד האירופי להפעיל לחץ כלכלי נוסף, להגביל את קשרי המסחר עם ישראל וכן את שיתוף הפעולה במחקר מדעי.

הלחץ האירופי מתווסף ללחץ האמריקאי שרק ממשיך לגבור. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אמש כי היא "אינה מכירה הסכמה בין ישראל לממשלו הקודם של ג'ורג' בוש הבן, לפיה ישראל תורשה להרחיב את הבנייה בהתנחלויות בגדה". לדבריה, "לא ראיתי מעולם מסמכים בנושא, ולא ידוע לי על הסכמה מסוג זה שניתנה בעל פה".

אתמול אמר סגן שר החוץ דני איילון בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון כי "ישראל לא תוותר על הבנייה בגושי ההתנחלויות". איילון, שנפגש עם בכירים בממשל האמריקאי ובקונגרס לקראת ביקור שר החוץ אביגדור ליברמן בבירה האמריקאית בשבוע הבא, הגיב לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בקהיר ואמר כי "ישראל תכבד את ההסכמים עליהם היא חתמה בעבר".

איילון גם העריך כי המתיחות עם וושינגטון לגבי הבנייה בהתנחלויות תתפוגג. בעניין חזון שתי המדינות, אמר איילון כי "ישראל לא פוסלת שום פיתרון, אך תחילה יש לראות מה ניתן לקבל מן הצד השני ולא רק מה ישראל נותנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully