וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא תוותר על הבנייה בגושי ההתנחלויות"

יממה לאחר נאומו אובמה בקהיר, הבהיר סגן שר החוץ לכתבים בוושינגטון כי ישראל דוחה את דרישת ארה"ב להקפיא את הבנייה. על חזון שתי המדינות: "אנו לא פוסלים שום פיתרון"

"ישראל לא תוותר על הבנייה בגושי ההתנחלויות", כך אמר הבוקר (שישי) סגן שר החוץ דני איילון בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון. איילון, שנפגש עם בכירים בממשל האמריקאי ובקונגרס לקראת ביקור שר החוץ אביגדור ליברמן בבירה האמריקאית בשבוע הבא, הגיב לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בקהיר ואמר כי "ישראל תכבד את ההסכמים עליהם היא חתמה בעבר".

איילון גם העריך כי המתיחות עם וושינגטון לגבי הבנייה בהתנחלויות תתפוגג. בעניין חזון שתי המדינות, אמר איילון כי "ישראל לא פוסלת שום פיתרון, אך תחילה יש לראות מה ניתן לקבל מן הצד השני ולא רק מה ישראל נותנת".

השר בני בגין בירך במפתיע על נאומו של אובמה ואמר כי "הנאום מבטא שאיפות חיוביות לשלום באזור ומדגיש את הקשר שלא ניתן לניתוק בין ארה"ב לישראל". בגין הוסיף בראיון לקול ישראל כי הוא "רואה בחיוב את התייחסותו של אובמה לכך שהיוזמה הערבית היא רק תחילתו של תהליך ואינה מסירה את האחריות מצד מדינות ערב".

לשכת ראש הממשלה הגיבה אמש באופן רשמי על נאומו של אובמה ומסרה "ישראל מביעה את תקוותה שנאומו החשוב של הנשיא אובמה יוביל לתקופה חדשה של פיוס בין העולם הערבי והמוסלמי לבין ישראל. אנו שותפים לתקוותו של הנשיא אובמה שהמאמץ האמריקאי יביא לסיום הסכסוך ולהכרה כלל ערבית בישראל כמדינת העם היהודי". בלשכה הדגישו כי "ישראל מחויבת לשלום ותסייע ככל יכולתה להרחבת מעגל השלום, תוך התחשבות באינטרסים הלאומיים שלה ובראשם הביטחון".

אובמה הבהיר במהלך נאומו אתמול בקהיר כי ארה"ב לא מקבלת את הלגיטימיות של ההתנחלויות: "בנייתן מנוגדת להסכמים והיא שוללת אפשרות לשלום. זה הזמן להפסיק את הבנייה בהן. ישראל חייבת לעמוד בהתחייבויות". הוא הוסיף כי "ישראל חייבת לאפשר התקדמות בחיי היומיום של הפלסטינים ולהקל עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully