וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: אובמה עושה היסטוריה בקהיר

צפו בעיקרי הדברים שנשא נשיא ארה"ב באוניברסיטת קהיר, בניסיון לפתוח פרק חדש ומפויס יותר עם העולם המוסלמי

המלחמה בקיצוניים

"הבהרתי שאמריקה לא תהיה לעולם במלחמה עם האיסלם, אך נתעמת עם הקיצוניות האלימה בנחישות, בכל מקום בו היא מהווה סיכון לביטחוננו. הרג חפים מפשע לא מקובל עלי. נשמח להחזיר את כל החיילים שלנו הביתה, אם נהיה בטוחים שאין יותר קיצונים מוסלמים באפגניסטן ופקיסטן שמבקשים לפגוע באמריקה. זה עדין לא כך. למרות המחיר, הנחישות לא תיחלש. אין להם דבר במשותף עם האיסלם. הוא לא חלק מהבעיה הוא חלק מקידום השלום"

הסכסוך הישראלי ערבי

"הפתרון היחיד הוא קיומן של שתי מדינות, בהן ישראלים ופלסטינים יחיו זה לצד זה בשלום וביטחון. זה האינטרס של ישראל, של הפלסטינים, של העולם כולו. לכן אשאף להגיע למטרה הזאת, בכל הסבלנות שהיא דורשת."בניית ההתנחלויות מנוגדת להסכמים ושוללת אפשרות לשלום. על ישראל להפסיק זאת. הפלסטינים חייבים לנטוש את האלימות"

נשק גרעיני

"הבהרתי לאירן שאנחנו מוכנים לנוע קדימה. השאלה היא איזה עתיד היא מחפשת. ברור שבנושא הגרעין הגענו לנקודה משמעותית. עלינו למנוע מירוץ חימוש שיכול להוביל את העולם כולו לנתיב מסוכן. החזון שלי הוא לפרק את כל העולם מנשק גרעיני"

דמוקרטיה

"אסור לאף מדינה לכפות שיטת ממשל על מדינה אחרת, אך לא משנה היכן - ממשלה של העם, על ידי העם, היא הסטנדרט. אתם חייבים שכוחכם יצמח משיתוף פעולה ולא דיכוי. יש לשתף מיעוטים ולכבד אותם. לעבוד על האינטרס של כל חלקי העם, כיוון שבחירות לבדן לעולם לא יביאו לדמוקרטיה אמיתית"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חופש פולחן

"לאיסלם יש מסורת גאה של שוויון וסובלנות. השאיפה שלנו היא שכל אדם יוכל לחיות לפי אמונתו. הסובלנות הזאת חיונית כדי שהדת תפרח. יש מוסלמים מאמינים שדתם שלהם יכולה להתקיים רק אם ידחו דתות אחרות, אך חייבים לשמר את כל הדתות הקיימות. חופש הדת חיוני לאפשרות האנשים לחיות יחד"

זכויות האישה

"אני דוחה את הדעה של כמה במערב, לפיה כשאישה מכסה את שערה היא פחות שיוויונית, אבל אני מאמין שזה לא שוויוני לא לאפשר לאישה גישה להשכלה. אני משוכנע שנשים תורמות כמו גברים והשגשוג המשותף שלנו יקודם על ידי האנושות כולה. נשים לא צריכות לעשות בחירות שוות לגברים כדי להצליח, אבל זאת הבחירה שלהן, ולכן נהיה שותפים לכל מדינה מוסלמית שתאפשר קידום לנשים"

פיתוח כלכלי והזדמנות שווה

"אני מבין למה הגלובליזציה יכולה להפריע לקהילות מסויימות. המודרניות גורמת לאחדים לחשוב שנאבד שליטה על הבחירות שלנו, על הזהות שלנו ועל כל הדברים היקרים לנו. אך אני יודע גם שלא ניתן להתכחש לקדמה האנושית. לא צריכה להיות סתירה בין פיתוח למסורת. לאורך ההיסטוריה, המוסלמים תמיד עמדו בחזית החידוש והחינוך"

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully