וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי נגד אירן: גרעין יוביל לבידוד חמור

נשיא צרפת נפגש עם שר החוץ האירני והזהיר: טהרן מסתכנת בבידוד בינ"ל אם תסרב להגיע לפתרון מוסכם על הגרעין

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הזהיר הערב (רביעי) את אירן, כי היא מסתכנת בבידוד בינלאומי אם תסרב לדון בתוכנית הגרעין שלה. בתום פגישה עם שר החוץ האירני מנושהר מותקי, מסר ארמון האליזה, כי סרקוזי הביע בפגישה את "דאגותיה העמוקות של צרפת לנוכח פעילות הפצת הגרעין באירן" ואת רצונה של פריז "להביא לפתרון מוסכם במסגרת המו"מ בין טהרן לבין פורום שש המדינות".

עוד נמסר מהארמון, כי סרקוזי הבהיר כי אם אירן תסרב לשאת ולתת על הגרעין ולא תכבד את החלטות מועצת הביטחון הדורשות ממנה להפסיק את העשרת האורניום, היא עלולה להיקלע "לבידוד בינלאומי חמור ביותר בכל התחומים".

בנוסף, גינה סרקוזי בחריפות את דברי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, לפיהם שואת העם היהודי היא "הונאה גדולה" והמשטר הציוני "פושע". בהודעת ארמון האליזה נאמר, כי "הנשיא הדגיש כי התקפות מסוג זה נגד ישראל מזעזעות ואינן מקובלות עליו".

מוקדים יותר כינה אחמדינג'ד את שואת העם היהודי "הונאה גדולה" וטען כי ישראל השתמשה בה כדי להעביר לצדה בעלות ברית ממדינות המערב. בדברים שנשא לרגל 20 שנה לפטירת מייסד הרפובליקה האיסלמית, האייתולה חומייני, האשים עוד הנשיא האיראני את "המשטר הציוני" בהיותו "הפושע הגרוע בהיסטוריה של האנושות". לדבריו, "הציונים הם אלה שהגנו על רעיון הדמוקרטיה הליברלית, שיצרה משטרים שמבזים את הערכים האנושיים. יש להחליף את החשיבה הליברלית בחזרה לדברי הנביאים האלוהיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully