וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מגיע לאזור: יגביר הלחץ על ישראל

הנשיא האמריקאי ינחת היום בערב הסעודית וייפגש עם המלך עבדאללה. מחר יגיע למצרים ויישא נאום בו צפוי להחריף את הטון מול ישראל ויקרא לנורמיליזציה באזור

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארה"ב ברק אובמה יגיע היום (רביעי) לביקור במזרח התיכון. אובמה, שיצא הלילה מוושינגטון, יגיע הבוקר לערב הסעודית, שם ייפגש עם המלך הסעודי עבדאללה. הנשיא האמריקאי ינסה לקדם בפגישתו את נושא הנורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל.

מחר צפוי אובמה להגיע למצרים ולהיפגש בקהיר עם הנשיא חוסני מובארק. לאחר מכן יישא אובמה נאום באוניברסיטה של קהיר שבו יפרוס בקווים כלליים את תכניתו המדינית לאזור, יקרא לנירמול היחסים בין מדינות ערב לישראל ולשיפור היחסים בין וושינגטון לעולם המוסלמי. החשש בירושלים הוא שאובמה יקרא בנאום להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ויתעקש על פיתרון שתי המדינות לשני עמים, דבר שעלול להעמיק את הפערים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אתמול הודה גורם מדיני בכיר כי קיימים חילוקי דעות עם ארה"ב. לדבריו, "בין ידידים יש תקופות של חילוקי דעות. אולם אין מפולת ביחסי ישראל וארצות הברית. היחסים יציבים ואינטימיים באופן שאין כמותם עם שום מדינה אחרת, והם אינם תלויי ממשל או ממשלה. בין ידידים יש תקופות של חילוקי דעות. הבשלות ביחסים הגיעה לרמה כזו שאין צורך להסתיר את חילוקי הדעות".

במהלך פגישתו של שר הביטחון אהוד ברק הלילה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'יימס ג'ונס בבית הלבן נכנס במפתיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה. אובמה שהה בדיון זמן קצר ולאחר מכן הוא יצא מהחדר והפגישה בין אהוד ברק וג'יימס ג'ונס נמשכה בארבע עיניים. קפיצתו של אובמה לפגישה אולי נועדה להראות כי הידידות בין ישראל לארצות הברית קיימת ושרירה לאחר שהדברים שהוחלפו בין שתי המדינות לאחרונה הציגו חילוקי דעות ברורים.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully