וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הגיע הזמן להיות כנים עם ישראל"

נשיא ארה"ב חזר על דרישתו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות: "חלק ברור מההתחייבות". על נתניהו:"מוקדם מדי להתייחס לדבריו"

"הקפאת ההתנחלויות, לרבות גידול טבעי, היא ללא ספק חלק בלתי נפרד מההתחייבות של ישראל", כך אמר הלילה (שלישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה בראיון לרדיו הציבורי בארה"ב. לדבריו, "ישראל תישאר בעלת ברית חזקה שלנו, אבל אני חושב שמערכת היחסים בין שתי המדינות חייבת להיות כנה". כשנשאל על הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתינהו בנוגע להמשך הבנייה בהתנחלויות, אמר אובמה: "אני חושב שעדיין מוקדם מדי להגיב בנושא. הממשלה בישראל הוקמה רק לפני חודשים מעטים. נקיים עם הבכירים בישראל מספר שיחות ואני מאמין שנגיע לתוצאות הרצויות".

אובמה הוסיף כי "ידידים טובים צריכים לנהוג בכנות אחד עם השני, ולצערי היו תקופות בהן לא שררה כנות מספיקה במערכת היחסים בין שתי המדינות. הכיוון הנוכחי של ההתפתחויות במזרח התיכון הוא שלילי גם מבחינת האינטרסים הישראליים, ואני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי להוביל שינוי מגמה באזור".

אובמה גם דרש מהפלסטינים להיאבק בטרור ולהפסיק את ההסתה נגד ישראל: "אמרתי לאבו מאזן שהוא חייב ללחום בטרור ולהסיר לאלתר את ההסתה מספרי הלימוד ברשות".הוא גם חזר על תמיכתו בחזון שתי המדינות: "אסור לאבד תקווה ולהמשיך במשא ומתן, כשהמטרה בסופו של דבר היא להקים מדינה פלסטינית לצד ישראל".

אתמול דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי אובמה שוקל להפסיק את התמיכה בישראל באו"ם, אם מדיניות ישראל לא תשתנה ולא תוקפא הבנייה בהתנחלויות. לפי הדיווח, אחד מצעדי התגובה הנשקלים בבית הלבן כוללים את השעיית התמיכה הבלתי מסוייגת בישראל באו"ם, במידה שישראל לא תסכים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. צעדים אחרים כוללים הימנעות מהטלת וטו אמריקאי במועצת הביטחון של האו"ם בנושאים שישראל מתנגדת להם והשמעת ביקורת חריפה נגד ההתנחלויות מצידו של הנשיא האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully