וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא נשתף פעולה עם ועדות האו"ם"

בפגישה עם מזכ"ל האו"ם אמר שר הביטחון כי ישראל לא תשתף פעולה עם ועדות האו"ם, שהחלו היום בבדיקת מבצע "עופרת יצוקה"

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש לפני זמן קצר (שני) בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. בפגישה דנו השניים בשורה של נושאים אזוריים, מדיניים וביטחוניים.

ברק הודיע למזכ"ל האו"ם כי ישראל לא תשתף פעולה עם ועדות הארגון לבדיקת אירועי מבצע "עופרת יצוקה" שהחלו את עבודתן היום ברצועת עזה. לדבריו, "מדינת ישראל איננה זקוקה לוועדות בדיקה – היא יודעת כי צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, שנשלח בשם מדינת ישראל להשיג ביטחון ושקט לאזרחיה. ממשלת ישראל תפעל בכל מקום ונגד כל גורם שינסה לפגוע בריבונותה או בביטחון אזרחיה גם בעתיד. ישראל לא תשתף פעולה עם ועדת הבדיקה".

בנושא אירן אמר ברק בפגישתם כי יש להגביר את הסנקציות הכלכליות והפיננסיות עקב "תוכנית ההתעצמות של אירן המסכנת את יציבות האזור והעולם כולו". יחד עם זאת שב והדגיש כי ישראל לא פוסלת אפשרות של דיאלוג. לדבריו, "יש להמשיך ולדבוק במדיניות בה אין להוריד מן השולחן אף אחת מהאופציות - אנחנו אומרים את זה, מתכוונים לזה, וממליצים גם לאחרים לנהוג כמונו".

שר הביטחון סקר בפני מזכ"ל האו"ם את פרויקט "מודל ג'נין" והפעולות שנוקטת ישראל להקל ולשפר את מרקם החיים של הפלסטינים ביהודה ושומרון, ובהם הסרת מחסומים וחסמים, והקמת פרויקטים כלכליים. לדברי ברק, בעתיד ישוכפל "מודל ג'נין" גם לאזורים אחרים ביהודה ושומרון.

ברק התריע בפני באן קי מון בדבר כרסום בהחלטה 1701 של מועצת הביטחון שהתקבלה לאחר מלחמת לבנון השנייה, וציין בפניו כי כמות הטילים של שבידי חיזבאללה הוכפלה ואף שולשה במהלך שלוש השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully