וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב שוקלת המשך התמיכה בישראל באו"ם"

הניו יורק טיימס מדווח כי גורמים בממשל דנים בתגובה האמריקאית, אם מדיניות ישראל לא תשתנה ולא תוקפא הבנייה בהתנחלויות

בעוד נשיא ארה"ב ברק אובמה מתכנן את נסיעתו למזרח התיכון, הניו יורק טיימס מדווח היום (שני) כי גורמים בממשלו דנים כיצד להגיב למקרה שממשלת ישראל תתעלם מדרישתו של אובמה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, כולל הרחבת בנייה של התנחלויות קיימות בגדה המערבית, דרישה לה מתנגדים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק.

לפי הדיווח, אחד מצעדי התגובה הנשקלים בבית הלבן כוללים את השעיית התמיכה המסורתית בישראל באו"ם, במידה שישראל לא תסכים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. צעדים אחרים כוללים הימנעות מהטלת וטו אמריקאי במועצת הביטחון של האו"ם בנושאים שישראל מתנגדת להם, השמעת ביקורת חריפה נגד ההתנחלויות מצידו של הנשיא האמריקאי.

עם זאת, התניית העברת הסיוע הביטחוני לישראל, כפי שעשה ממשל בוש האב לפני כמעט 20 שנה, לא עומדת על הפרק. בכל מקרה, אם אחת התוכניות תצא לפועל תהיה זאת הידרדרות משמעותית ביחסים בין שתי בעלות הברית. מדובר במפנה חד לעומת היחס של ממשל בוש לממשלות אריאל שרון ואהוד אולמרט.

אובמה צפוי להעביר מסר לעולם המוסלמי, בנאומו במצרים ביום חמישי. גורם בכיר בממשל, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי "הוא ידבר על דברים שעשויים למשוך את תשומת ליבו של הציבור הישראלי". הוא הוסיף כי "ישראל היא בעלת ברית חשובה ביותר של ארה"ב, ואף אחד בממשל הנוכחי לא מצפה לשינוי בנושא".

גורמים בבית הלבן אמרו כי אובמה לא יתייחס בנאומו לסכסוך הישראלי ערבי, אלא ינסה להושיט יד כדי לקרב בין האיסלם למערב. עם זאת, קשה להאמין כי לא תהיה כל התייחסות לישראל, שכן מדינות ערביות רבות מצפות ממנו לעשות כן.

חבר הכנסת ישראל חסון (קדימה) אמר בעקבות הדיווח בניו יורק טיימס כי מדיניותו של נתניהו וליברמן מובילה לבידודה של ישראל בעולם. ח"כ שלמה מולה אף הוא מקדימה קרא לראש הממשלה להתעשת באופן מיידי ולעצור את הסחף הבינלאומי ואת המפולת המדינית. "על נתניהו לקבל החלטה גורלית - להקפיא את ההתנחלויות או להשאיר את המפתחות וללכת הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully