וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לשפל חדש: 3.887 ש"ח בלבד

המטבע האמריקני הוסיף ונחלש היום ב-1.8% נוספים. חשש בקרב משקיעים כי בנק ישראל יפסיק את רכישות המט"ח

הדולר נחלש היום פעם נוספת ואיבד 1.8% נוספים מערכו: שערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע לפני זמן קצר ע"י בנק ישראל ברמה של 3.887 שקלים בלבד - מדובר בשער הנמוך ביותר שנקבע לדולר בחצי השנה האחרונה. בסך הכל השיל מעצמו המטבע 7% מערכו בתוך שבועיים ימים.

הירידה החדה בערכו של הדולר מגיעה על רקע הימשכות המשבר בשוק האמריקאי המתבטאת בין היתר בפשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס וההלוואות שממשיך הממשל בוושינגטון להעניק לחברות. הירידה בערכו של המטבע האמריקאי אל מול השקל תואמת את המגמה השלילית בה נסחר הדולר מול כל המטבעות המובילים בעולם.

בתוך כך, הביעו גם היום סוחרים רבים בשוק המט"ח המקומי ספק באשר ליכולת ולכוונה של בנק ישראל להמשיך ולרכוש דולרים בכל יום במדיניות הקיימת - לפיה רוכש הבנק המרכזי 100 מיליון דולר בכל יום מסחר מלא, זאת במטרה למתן את הירידה בערכו של המטבע ולמנוע נזק כבד לחברות בענף הייצוא וחברות רבות אחרות התלויות בערכו של הדולר. סוחרים רבים הביעו תהיות מה עתיד לעשות הבנק עם כל יתרות הדולרים הנרחבות שרכש ובאיזה שלב יחליט הנגיד להפסיק המדיניות ויבחר לתת למטבע להיסחר באופן עצמאי בהתאם לכוחות השוק.

לצד הדולר הנחלש המטבעות האחרים דווקא רשמו התחזקות אל מול השקל היום: שערו היציג של האירו נקבע על 5.5306 שקלים, הפאונד נסגר על 6.3604 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully