וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: "ניסינו לחסל את נסראללה ב-2006"

הרמטכ"ל במלחמת לבנון השנייה, גילה בכנס שהתקיים בתל אביב כי צה"ל ניסה לחסל את מנהיג חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה

הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף במיל' דן חלוץ, אמר הערב (ראשון) כי במלחמת לבנון השנייה היה ניסיון ליירט את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אך זה לא צלח, כך דווח בגלי צה"ל. בכנס שהתקיים באוניברסיטת תל אביב הוסיף חלוץ כי "המדיניות של הפתיחות התקשורתית בהתנתקות זלגה גם למלחמת לבנון השנייה, מה שהפך אותה מפתיחות לפריצות".

בשבוע שעבר דיווח העיתון הלבנוני 'א-ספיר' כי "לבנוני החשוד בריגול למען ישראל, הודה שהמוסד הורה לו לנסות ולהתקרב למזכ"ל חיזבאללה נסראללה". העיתון דיווח כי החשוד, זיאד חומסי, שנעצר בשבוע שעבר על ידי כוחות הביטחון הלבנונים, הודה כי ישראל ביקשה ממנו להתקרב אל מנהיג חיזבאללה ואף לנסות להעביר איגרת ברכה אישית לנסראללה, בה הוא מודיע לו כי הוא מחויב לדרך ההתנגדות וכי הוא מוכן לבצע פיגוע התאבדות.

העיתון דיווח כי חבר של חומסי הצליח להעביר את האיגרת לאחד מבכירי חיזבאללה בביירות וביקש ממנו להעבירה לנסראללה. עוד דווח כי לאחר זמן מה ביקשה ישראל מחומסי שינסה לקבוע באמצעות אותו בכיר פגישה אישית עם נסראללה. חומסי ביקש זאת וציין כי הוא מעוניין להיפגש עם מזכ"ל חיזבאללה "מסיבות השמורות עימו". עוד דווח כי בסופו של דבר לא קבע בכיר חיזבאללה לחומסי מועד לפגישה.

הרמטכ"ל לשעבר חלוץ, המכהן כיום כמנכ"ל חברת "קמור מוטורס" העוסקת בייבוא מכוניות ב.מ.וו, התבטא מעט מאוד בנושא מלחמת לבנון השנייה, מאז שהתפטר מתפקידו בצה"ל בחודש ינואר 2007. לאחר סיום מלחמת לבנון השנייה, התפתח דיון ציבורי בנוגע להמשך כהונתו של חלוץ בתפקיד הרמטכ"ל, אולם חלוץ הצהיר מצדו כי אין בכוונתו לעזוב את תפקידו וכי ברצונו להכין את הצבא לעימות עתידי.

ב-17 בינואר הודיע כאמור חלוץ על התפטרותו מצה"ל. שלושה חודשים לאחר מכן קבע דו"ח הביניים של "ועדת וינוגרד" כי חלוץ ושר הביטחון דאז עמיר פרץ כשלו בתפקידיהם בניהול המערכה. חלוץ העיד בחודש ינואר 2007 במשך שבע שעות בוועדה שחקרה את אירועי המלחמה. בעדותו אמר חלוץ כי הדרג המדיני היה שותף מלא לקבלת ההחלטות וכי הנחת העבודה היתה שצה"ל יוצא למבצע ולא למלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully