וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן צופה: לחץ אמריקאי יפיל את נתניהו

בראיון ל"וושינגטון פוסט" העריך יו"ר הרשות כי לחצי הממשל האמריקאי להקפיא את הבנייה בהתנחלויות יביאו לקריסת ממשלת הימין של נתניהו

"האמריקאים הם מנהיגי העולם. הם יכולים להשתמש בכובד משקלם על כל אחד ברחבי העולם", הסביר יו"ר הרשות אבו מאזן בראיון ל"וושינגטון פוסט", "לפני שנתיים הם הטילו אותו עלינו, כעת עליהם להגיד לישראלים: 'עליכם לפעול לפי התנאים'".

במאמר שפורסם אמש (שישי) נכתב כי אבו מאזן וצוותו צופים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יסכים לעולם להקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות, שכן הדבר יוביל להתמוטטות ממשלת הימין שלו. לכן הם מתכננים פשוט להמתין בזמן שהלחץ האמריקאי על נתניהו יגרום לראש הממשלה לאבד את משרתו. "זה ייקח שנתיים", העריך בקלילות גורם בצוותו של אבו מאזן.

בנוגע למצב תהליך השלום כיום, אמר יו"ר הרשות שכל שנותר לו הוא "לחכות", עד אשר הממשל האמריקאי יכפה על נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות ולקבל את עיקרון שתי מדינות לשני עמים. לטענתו, כל עוד זה לא קורה, הוא יסרב לפגוש את נתניהו וגם לא יסייע לשליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, לשכנע את הערבים להתקדם בתהליך השלום עם ישראל.

אבו מאזן גם טען כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קיבל את עיקרון זכות השיבה והציע ליישב אלפי פליטים פלסטינים בתחומי ישראל. בנוסף אמר אבו מאזן כי אולמרט הציג בפניו מפה המציעה לפלסטינים שליטה ב-97% משטחי הגדה המערבית, אך סירב למסור אותה לידיו. אבו מאזן הסביר כי הוא דחה את ההצעה כי "הפערים היו גדולים מדי".

אתמול נפגש אבו מאזן עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. במרכז הפגישה עמדה סוגיית הבנייה בהתנחלויות. בתום הפגישה אמר אובמה כי לישראל יש חובה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. אבו מאזן אמר בתום הפגישה כי הוא מחוייב לכל ההחלטות במפת הדרכים. אובמה הוסיף כי הוא בטוח ש"ישראל תגיע להכרה כי רעיון שתי המדינות לשני עמים הוא אינטרס ביטחוני עבורה".

בחמאס אמרו לאחר הפגישה כי הם מיואשים מאובמה ומהחזון שהוא מציג לגבי המזרח התיכון. בראיון לאתר האמריקאי סטאר, אמר בכיר חמאס פאוזי בארום כי "התוכנית של אובמה לשלום במזרח התיכון לא מובילה לשום מקום". לדבריו, בארגון היו אופטימים תחילה לגבי השינוי שיבצע אובמה ביחסו לפלסטינים אולם ארבעה חודשיים לאחר היבחרו "אנחנו מבינים שאין הבדל בינו ובין קודמו", אמר בארום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully