וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "אנו מפעילים 7,000 צנטריפוגות"

"כעת כשברשותנו 7,000 צנטריפוגות פעילות אף אחד לא מעז לאיים עלינו יותר". אחמדינג'ד הוסיף כי "השואה הינה עקב אכילס של המערב".

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד אמר היום (חמישי) כי מדעני תוכנית הגרעין בארצו הצליחו להגדיל את תפוקת האורניום המועשר, והם מפעילים כעת יותר מ-7,000 צנטריפוגות. בראיון לתחנת רדיו באירן לקראת הבחירות לנשיאות אמר אחמדינג'ד כי "השואה היא עקב אכילס של המערב, ולכן אני מקפיד לעסוק בנושא. המערב לקח את נושא השואה כדי לדכא אומות, אולם אני הצלחתי בצורה יעילה לתקוף את נקודת החולשה שלהם".

אחמדינג'ד הוסיף כי "לעולם לא ניכנע לכוחות הבריונות. ואלו שחושבים שאנו נתפשר וניכנע ללחצים מערביים ולמלחמה פסיכולוגית טועים טעות מרה. המערב ניסה לכפות עלינו את דרישותיו ולהרשות לנו רק מעט צנטריפוגות, אולם כעת יש לנו 7,000 צנטריפוגות פעילות ואף אחד לא מעז לאיים עלינו יותר".

בתחילת השבוע דחה אחמדינג'ד את הצעת מדינות המערב להקפיא את תוכנית הגרעין של ארצו בתמורה לכך שמועצת הביטחון של האו"ם תקפיא את כוונתה להרחיב את הסנקציות נגד טהרן. "השיחות עם המעצמות יהיו רק במסגרת של שיתוף פעולה בניהול הנושאים הגלובליים", אמר במסיבת עיתונאים. "הכרזנו על כך בבירור. הנושא הגרעיני הוא סגור מבחינתנו".

אחמדינג'ד הוסיף, כי "לא נסכים שינהלו איתנו משא ומתן מחוץ למסגרת ולתקנות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הפעילות שלנו תישאר במסגרת התקנות של הסוכנות". עוד אמר הנשיא האירני, כי הוא מוכן להיפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה במטה האו"ם בניו יורק, "בקשר לשורשי הבעיות העולמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully