וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות בשביל החלב

לרגל שבועות ערכנו עבורכם סיור וירטואלי ברפתות. החדשות הרעות: מספרן מצטמצם. החדשות הטובות: הענף ימשיך לשגשג. חג שמח!

רפת כחול לבן

אם אתם רוצים להראות לילדיכם איך עובדת רפת באמת, כדאי שתמהרו. זאת משום שבתנועת המושבים מעריכים שמספר הרפתות ימשיך להצטמצם במידה ניכרת. ההערכה היא שעד חג השבועות הבא, ייסגרו שלושים רפתות במשקים מושביים.

דור חדש

"לא ניתן לקיים רפת, שמכסת החלב שלה קטנה מ 300 אלף ליטרים" הסביר איציק כהן, יושב ראש אגף המשק בתנועת המושבים, "מדובר בתהליך בלתי נמנע, בגלל ההשקעות הגדולות להתאמת הרפתות לדרישות איכות הסביבה ובמסגרות של תהליכי התייעלות". לכן מבקשת התנועה מהרפתנים למכור את המכסה שלהם למשקים מושביים, כדי לשמור על היקפי היצור במגזר זה ולאפשר צמיחת דורות נוספים של רפתנים.

ענף העתיד

מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, אמר שהתנועה רואה כאחת ממשימותיה החשובות יצירת דור המשך לרפתנים במושבים, כמו גם בכל ענפי החקלאות האחרים: "חקלאות החי והצומח היא מענפי העתיד כיוון שהאוכלוסיה תמשיך לצרוך מזון בכמויות הולכות וגדלות".

פרנסה טובה

"ענף הרפת והחקלאות בכללה יכולים לספק פרנסה טובה לעוסקים בהם אם ימשכו תהליכי ההתייעלות והחדרת הטכנולוגיות והממשלה תעמוד לצד החקלאים" מסכם בן דוד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

היי טק ברפת

בתנועה מצביעים בתוך כך על מגמה הולכת וגדלה של ביצוע שיפורים ברפתות המושביות, הכוללות הכנסת מדי חלב ומערכות מיחשוב שמאפשרות לרפתנים לדעת בכל עת את ניצולת המזון, מצבן הבריאותי של הפרות, תפוקת החלב ותכולתו וכך לטפל בזמן אמיתי בכל בעיה שמתעוררת ולמנוע ירידות בתפוקה.

שנת החלב

הפרה מניבה חלב רק לאחר המלטה. לכן מוודאים שהפרה תישאר במצב של הריון או לאחר המלטה לאורך כל השנה. מגדלי הבקר מזריעים את הפרות באופן מלאכותי כ – 60 יום לאחר מועד ההמלטה כדי להבטיח שהפרה תישאר מניבה. מחזור החלב של הפרה לאחר ההמלטה קרוי `שנת החלב`.

טעים ומזין

חלב הוא מקור לחלבונים, מינרלים ומגוון ויטמינים. ויטמינים מקבוצת B, כגון 2 B ו- 12 B, נמצאים באופן טבעי במזונות שמקורם מן החי כגון בשר וחלב. לפיכך, החלב הוא מקור בעל ערך לויטמין זה, במיוחד עבור צמחונים. ניתן למצוא בחלב גם ויטמין A, החיוני לעור בריא ולראייה באור עמום.

  • עוד באותו נושא:
  • שבועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully