וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נחוש לקדם פרויקטים לפלסטינים"

ועדת השרים לעניין שיפור מצבם של הפלסטינים בגדה התכנסה היום לראשונה. רה"מ: "הממשלה תסייע למימוש השקעות בינלאומיות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (רביעי) לראשונה את ועדת השרים לעניין שיפור מצבם של התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון. "קידום פרויקטים כלכליים לאוכלוסייה הפלסטינית באזור יאפשר מציאות כלכלית, חברתית ומדינית טובה יותר, שיפור באיכות החיים וברווחה האישית של האזרחים הפלסטינים, ויקדם גם את התהליך המדיני", אמר נתניהו. "אני נחוש לשחרר את החסמים לקידום הפרויקטים במטרה לממשם בהקדם האפשרי. בעולם קיימת נכונות רבה להשקעה בפרויקטים ברשות הפלסטינית וממשלת ישראל תסייע למימוש השקעות אלו".

שר הביטחון אהוד ברק הציג פרויקטים כלכליים ברשות הפלסטינית, וביניהם הקמת מספר אזורי תעשייה: בצפון השומרון באזור מוקיבלה שבג'נין, ביריחו (לעיבוד ושיווק תוצרת חקלאית), בתרקומיא שליד חברון ובבית לחם. כמו כן הציג ברק פרויקטים בתחום איכות הסביבה, ביניהם אתרי סילוק פסולת וטיפול בביוב, הקמת עיר פלסטינית בקרבת רמאללה ועוד.

בסיכום ציין שר הביטחון כי קיימים היום כ- 100 פרויקטים משותפים עם הרשות בשלבים שונים של תכנון. השר לשיתוף פעולה אזורי סילבן שלום, האחראי מטעם הממשלה לקידום פרויקטים כלכליים עם הרשות הפלסטינית, ציין כי התגייסות שרי הממשלה היא תנאי יסודי לקידום הפרויקטים, כאשר בכל פרויקט קיימות בעיות שייפתרו רק על ידי התערבות ישירה של ראש הממשלה והשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully