וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר הגיור מאיים יותר מהגרעין האירני"

שר המשפטים יעקב נאמן התייחס למשבר הגיור בכינוס שנערך באפרת. נאמן קרא גם להקים בתי דין לגיור עם רבנים יוצאי צבא

שר המשפטים יעקב נאמן אמר אמש (שלישי) משבר הגיור בישראל מאיים על המדינה יותר מהגרעין האירני או מהמשבר הכלכלי. בכינוס של מכללת שערי משפט ביישוב אפרת, קרא נאמן להקים בתי דין לגיור שבהם ישמשו בהתנדבות עשרות רבנים יוצאי צבא.

בקול ישראל דווח כי מנתונים שהוצגו בכינוס עולה כי בישראל יותר מ-300 אלף עולים ממדינות חבר העמים שאינם מוכרים כיהודים על פי ההלכה. בשבוע שעבר קיבל בג"ץ את עתירתה של "התנועה ליהדות מתקדמת" והורה למדינה לממן גם מכוני גיור קונסרבטיבים ורפורמים. שופטי בג"ץ קבעו כי על המדינה להשוות את המימון שניתן למכוני הגיור הקונסרבטיבים והרפורמים לזה שניתן למכונים אורתודוקסים.

העתירה הוגשה בעקבות מדיניות משרד הקליטה, לפיה יועבר תקציב רק למוסדות גיור אורתודוקסים. ה"תנועה ליהדות מתקדמת" טענה בעתירה כי מדיניות התקצוב של משרד הקליטה מפלה את הזרמים הלא אורתודוקסים ועל כן היא אינה חוקתית.

המדינה מצדה, הצדיקה את מדיניותה שלא לתקצב מכוני גיור שאינם אורתודוקסים וטענה כי קיימים "הבדלים הרלוונטיים לשאלת התקצוב" בין מכוני הגיור מהזרמים השונים. בין השאר, טענה המדינה כי גיור אורתודוקסי מוכר על ידי כל חלקי העם להבדיל מגיור רפורמי וקונסרבטיבי. נציגי הפרקליטות הוסיפו עוד כי ישנן השלכות שונות, הן מבחינה משפטית, על גיור שאינו גיור אורתודוקסי, בעיקר מבחינת דיני המעמד האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully