וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההומואים בקליפורניה לא יגיעו לחופה

בית המשפט העליון בקליפורניה החליט לאשרר את הצבעת הבוחרים מנובמבר - נישואי זוגות חד מיניים יישארו אסורים

(צילום: רויטרס)

בית המשפט העליון של קליפורניה החליט הערב (שלישי) כי ההחלטה האוסרת על נישואי זוגות חד מיניים שאושרה בנובמבר על ידי הבוחרים תישאר על כנה. עם זאת פסק בית המשפט כי נישואיהם של זוגות שהתחתנו במדינה לפני שהתקבלה ההחלטה יוכרו.

הפסיקה מגיעה לאחר שלושה חודשי דיונים. לפני כשנה דחה בית המשפט חוקים דומים שגם הם אסרו על נישואי זוגות חד מיניים. אז פסק בית המשפט כי חוקים אלה נוגדים את החוקה וכי הנישואין הם "זכות אזרחית בסיסית". הפעם בעקבות הצבעת אזרחי קליפורניה בנובמבר שהגדירה נישואין כ"בין גבר ואישה", היסס בית המשפט לחלוק על הדעה הפופולארית.

פסיקה זו מהווה את הפרק האחרון בינתיים במאבק שהחל סביב הנושא ב-2004 אז הורה ראש עיריית סן פרנסיסקו גווין ניוסום לספק תעודות נישואין לזוגות חד מיניים. מאוחר יותר ביטל בית המשפט העליון את אישורי הנישואין שהוצאו בטענה שראש העירייה פעל ללא סמכות מתאימה. ב-2008 פסק בית המשפט העליון שלמדינה אין עניין למנוע נישואי זוגות חד מיניים.

ההחלטה היתה מבוססת על החלטתו התקדימית של בית המשפט בקליפורניה לבטל את האיסור על נישואים בין גזעים מ-1948. בנובמבר האחרון נערך משאל עם במסגרת ההצבעה בבחירות הכלליות. אז עברה ההצעה האוסרת על הנישואין ברוב של 52%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully