וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב יהיה זול יותר לגור בת"א?

עליית מחירי הדיור בת"א הביאה את העירייה להקים ועדה שתבחן פתרונות דיור מוזלים. בין המלצותיה: מלגות תמורת מגורים בנווה שאנן

לאחר שנתיים של עבודה, סיימה השבוע הוועדה לדיור בר השגה בתל אביב את עבודתה. ההמלצות העקרוניות של הוועדה שהוצגו היום (ראשון) מייעדות את הדיור בעיקר לעשירון השביעי, זאת מאחר שלטענת הוועדה, העשירונים הנמוכים יותר אמורים להיות מטופלים על ידי שירותי הרווחה. בנוסף נקבע כי לדיור בר השגה יהיו זכאים תושבי העיר שגרים בה בשלוש השנים האחרונות. לא פורט כיצד ייקבע מי מתושבי העיר יזכה להטבות ומה יהיו הקריטריונים.

הוועדה הוקמה לנוכח העלייה במחירי הדירות ובשכר הדירה בתל אביב. עליית המחירים הביאה למחאה מצד צעירים רבים בעיר שטענו כי אינם יכולים להרשות לעצמם לגור בעיר. כתוצאה מכך החליט ראש עיריית תל אביב רון חולדאי להקים ועדה למציאת פתרונות לדיור בר השגה, בראשותו של חבר המועצה ארנון גלעדי.

הוועדה קבעה כי דיור בר השגה יהיה בעיקר דירות להשכרה, כאשר המטרה היא ששכר הדירה יהווה 25% מההכנסה הפנויה להשכרה ו-30% מההכנסה הפנויה לרכישה. הדיור יתבצע בקרקעות עירוניות המיועדות למגורים. בפרויקטים אלו יוקצו עד 25% לדירות ברות השגה, כאשר כל פרויקט ייבדק לגופו של עניין. בנוסף תקדם העירייה תוכנית לעידוד סטודנטים להתגורר בשכונות בדרום העיר ובמזרחה (לדוגמא נווה שאנן) על ידי מתן מלגות לימודים.

יו"ר הוועדה גלעדי אמר: "ממצאי הוועדה משתלבים במדיניות של עיריית תל-אביב-יפו לספק פתרונות דיור מגוונים לאוכלוסיות שונות ובראש ובראשונה אוכלוסיית הצעירים שהופכים את העיר למטרופולין תוסס ודינמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully