וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההסכם בין עופר עיני לאוצר נגוע בשוחד"

תנועת אומ"ץ דורשת ממזוז לבטל את ההסכם, לפיו ההסתדרות תקבע שליש מחברי הדירקטוריון של "שירותי בריאות כללית"

"ההסכמה שהושגה בין האוצר לבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שלפיה תוענק להסתדרות זכות חוקית לקבוע שליש מחברי דירקטוריון 'שירותי בריאות כללית', היא הסכמה מגונה הנגועה בחשד של שוחד". כך כתב יו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, במכתב ששיגר בסוף השבוע ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. התנועה, שנאבקת למען מנהל תקין, תובעת ממזוז להתערב ולמנוע את מימוש ההסכמה, שנכללת בחוק ההסדרים ותובא בקרוב לאישור הכנסת.

"המשמעות החמורה של מימוש ההסכם שהושג פשוטה אך חמורה ביותר", הסביר אבנרי במכתבו. "מאז נחקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ההסתדרות הכללית החדשה איננה הבעלים של מה שהיה קרוי פעם 'קופת-חולים'. ההסכמה הנוכחית שהושגה בין האוצר לבין המזכ"ל עיני הינה בעצם מהפיכה המחזירה לאחור את גלגל השליטה ההסתדרותית בקופה. על פי ההסכמה הזו, ההסתדרות הכללית החדשה אולי לא תחזור להיות הבעלים הפורמלי של 'כללית שירותי בריאות', אבל בפועל היא מקבלת מתנה גדולה ויקרה מן הקופה הציבורית המאפשרת לה לחזור בדלת האחורית ולהיות בעלת שליטה ב'כללית', ללא כל תמורה, רק בגלל יכולתה להפעיל לחץ פוליטי אלים על הממשלה".

לטענת אומ"ץ, "אם אכן יאושר סעיף הדירקטורים בקופות החולים בחוק ההסדרים במסגרת עבודת החקיקה של הכנסת – תהיה זו פעם ראשונה בתולדות ישראל שבית המחוקקים יאשר בחוק את האפשרות לשלם שוחד כדי לזכות בתמיכה פוליטית".

"תנועת אומ"ץ מאמינה כי תפקידך ואחריותך הציבורית והמשפטית למנוע בכל מחיר בזיון מן הסוג הזה", סיכם אבנרי את מכתבו למזוז. "אנו מבקשים כי תורה מיידית לפתוח בחקירה מי אחראי להצעה שאישורה עלול לבייש את ספר החוקים הישראלי ולבטל מכל וכל את ההסכמות הלא כשרות שהושגו בין משרד האוצר לבין מזכ"ל ההסתדרות".

יצוין כי חוק ההסדררים קובע כי "הרכב מועצת קופת חולים ואופן בחירת חבריה ייקבע בתקנונה כך שכל חברי המועצה ייבחרו בידי ועדה ציבורית". עוד קובע החוק כי "חברי הדירקטוריון ייבחרו על ידי המועצה ברוב חבריה מתוך רשימה בלתי תלויה, שתוגש לה על ידי הוועדה הציבורית". כמו כן, מצוין בחוק כי "תקנון הקופה יאושר בידי שר הבריאות בהתייעצות עם שר האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully