וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ירושלים - בירה של שתי מדינות

משרד החוץ בפריז מתח ביקורת חריפה על דברי נתניהו, לפיהם ירושלים "לעולם לא תחולק", וקרא לעצור את הבנייה במזרח העיר

צרפת הגיבה היום (שישי) בחריפות על הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה "ירושלים המאוחדת תישאר בירת ישראל, ולעולם לא תחולק". בהודעה שפרסם משרד החוץ בפריז נאמר, כי הדברים מזיקים לתהליך השלום וכי כפי שהצהיר הנשיא ניקולא סרקוזי אשתקד, "ירושלים צריכה להיות בירתן של שתי מדינות" במסגרת הסדר קבע בין ישראל לפלסטינים.

עוד נכתב בהודעה, כי "אנחנו מגנים את הבנייה הנמשכת בהתנחלויות, ובכלל זה במזרח ירושלים ודורשים להקפיא את כל הבנייה". בנוסף, גינה משרד החוץ את ישראל בגין הרס בתי פלסטינים. "זה צעד מסוכן, שסותר את החוק הבינלאומי", נאמר.

גם הרשות הפלסטינית מתחה אתמול ביקורת חריפה על דברי ראש הממשלה נתניהו רפיק חוסייני, יועצו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר בתגובה, כי "הכיבוש הישראלי במזרח ירושלים הוא בלתי חוקי", וכי כל ניסיון ישראלי לשמור על ריבונות מלאה בעיר יהווה "מכשול משמעותי לשלום".

בעצרת שנערכה אתמול לציון יום ירושלים אמר הנתניהו, כי "רק תחת ריבונות ישראל בירושלים המאוחדת יובטח המשך חופש הפולחן והגישה של שלוש הדתות למקומות הקדושים, ורק כך ימשיכו לחיות בבטחה בירושלים בני כל הדתות". לדבריו, "19 שנה ירושלים היתה עיר נצורה. ביוני 67' הדבר הזה השתנה לעד במקום הזה ובמקומות גבורה אחרים. אתם הלוחמים פתחתם את עניבת החנק, חיברתם את חלקי העיר יחדיו, אפשרתם לירושלים לחזור ולהתפתח כעיר חיה ותוססת".

נתניהו הוסיף, כי "שחרור ירושלים והכותל היה החיבור העמוק לשורשי ההיסטוריה היהודית. הרגשנו אז שחלומם הדורות הוגשם. בכל שנות ההיסטוריה שלנו ירושלים לא היתה מרשימה כל כך ולא היה חופש פולחן לכל הדתות. הקשר שלנו לירושלים הוא בין אלפי שנים. לא ויתרנו מעולם על בבת עינינו ירושלים. והיום אנו ממשים כמיהה עתיקת יומין זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully